امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

فضای یک شهر اسلامی باید رنگ و بوی معنوی و عرفانی داشته باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شهرداری ها باید با فضاسازی درست محیط فرهنگی ناب قرآنی را به رخ گردشگران بکشند، گفت: برخی علایم و فضاسازی های شهری، مغایر با فرهنگ اسلامی است.

به گزارش کاسپین،  آیت الله رسول فلاحتی در شورای فرهنگ عمومی گیلان، اظهار کرد: زمان بیشتری در اختیار ادارات و دستگاه‌ها در شورای فرهنگ عمومی جهت ارائه گزارش عملکرد قرار داده شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد در حوزه عفاف و حجاب در گیلان از سوی برخی دستگاه‌ها، افزود: عملکردها در حوزه عفاف و حجاب راضی کننده نیست و باید تلاش‌های بیشتری در این بخش صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کارگاه‌های شورای فرهنگ عمومی استان راه اندازی شد، گفت: مسئله نهادینه کردن فرهنگ عمومی قرآنی جدی گرفته شود و تحقق این مهم نیازمند تلاش شبانه روزی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه فرهنگ قرآنی باید از سنین پایه نهادینه شود، اضافه کرد: برنامه ریزی برای فعالیت قرآنی و تبیین معارف و مفاهیم قرآنی در کودکان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کودکان مهم‌ترین سرمایه‌های آینده کشور هستند، افزود: نگاه قرآنی باید در سنین پایه و کودکی در افراد متبلور شود.

فلاحتی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید با فضاسازی درست محیطی فرهنگ ناب قرآنی و دینی را به رخ گردشگران بکشند، گفت: برخی علائم و فضاسازی‌های شهری، مغایر با فرهنگ اسلامی و قرآنی است و باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر نظارت جدی تر بر مصوبات شوراهای اسلامی شهر و تصمیم گیری های مدیریت شهری در فضاسازی‌ها، افزود: فضای یک شهر اسلامی باید رنگ و بوی معنوی و عرفانی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: مصوبات شورای اسلامی شهرها در خصوص فضاسازی شهری در جلسه شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گیرد.


کد خبر: 7868

دیدگاهتان را بنویسید