امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

طرح های دریای مازندران ۵ساله به بخش خصوصی واگذار می‌شود

معاون استاندار مازندران با اشاره به عزم قاطع دولت برای ساماندهی سواحل دریای خزر، گفت: طرح های دریای مازندران بصورت ۵ساله به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

روح الله سلگی  امروز ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲در جلسه ستاد ساماندهی سواحل دریای مازندران افزود: پیمان کاران واجد شرایط بخش خصوصی مسئولیت امور فرهنگی و تامین زیرساخت طرح های دریا را به عهده خواهند داشت.

وی با تاکید بر اعمال مدیریت یکپارچه فرهنگی در سواحل یادآور شد: تمامی پلاژداران و صاحبان شهرک های خصوصی در سواحل باید مسئولیت اجرای طرح های فرهنگی و مدیریتی در حوزه مسئولیت خود را بپذیرند.

معاون استاندار مازندران از رایزنی استاندار با وزارت کشور برای تامین اعتبارات طرح های دریا خبر داد و افزود: با هماهنگی سازمان اجتماعی وزارت کشور حدود ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار امسال برای ساماندهی سواحل دریا به مازندران اختصاص می یابد.

وی با تاکید بر هماهنگی و جدیت دستگاه‌های مسئول در زمینه تامین نجات غریق و امنیت گردشگران در مناطق ساحلی گفت: امسال یک‌هزار و ۳۰۰ ناجی غریق در سواحل دریای مازندران مستقر شدند.

سلگی با اشاره به مشکلات ناشی از کنترل شنا در طول نوار ساحلی ۴۳۸کیلومتری مازندران افزود: امسال با هماهنگی فرمانداران در مناطق ممنوعه شنا تابلوهای هشدار دهنده نصب خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۱۶۰ تفرجگاه رسمی در سواحل مازندران افزود: جولان خودروهای مسافران در سواحل ممنوع است و فرمانداران با همکاری نیروی انتظامی در این زمینه مسئولیت دارند.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به تدارک اقدامات لازم برای تامین امنیت و سلامت مسافران تابستانی مازندران یاداورشد: با توجه به پیش‌بینی ورود میلیونی گردشگران تابستانی به استان با همکاری فرمانداران نیازهای خدماتی و اقلام مورد نیاز این مسافران مانند سوخت، نان و مایحتاج ضروری آنان تامین شده است.

همچنین در حاشیه این جلسه دکتر عباسی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی در تماس تلفنی با معاون سیاسی استاندار مازندران بر عزم قاطع دولت برای ساماندهی امور فرهنگی دریا تاکید کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی وزارت کشور برای پشتیبانی از استان های شمالی در راستای خدمت رسانی به مسافران تابستانی افزود: امسال با تدارک برنامه های منسجم تابستان شاد و کم خطر برای مسافران دریا در شمال کشور رقم خواهد خورد.


کد خبر: 14058

دیدگاهتان را بنویسید