امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
نماینده سابق مجلس:

طرح منع ثبت‌نام داوطلبان دارای تجربه سه دوره نمایندگی در انتخابات مجلس به بن بست می خورد/ میدان رقابت برای همه افراد، احزاب و سلیقه ها فراهم شود

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه میدان رقابت برای همه افراد، احزاب و سلیقه ها فراهم شود، گفت: طرح منع ثبت‌نام داوطلبان دارای تجربه سه دوره نمایندگی در انتخابات مجلس به بن بست می خورد.

 

به گزارش کاسپین، ایرج ندیمی با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت ثبت نام داوطلبان بالای سه دوره نمایندگی، اظهار کرد: این مصوبه حتی اگر در صحن مجلس هم رای بیاورد و تصویب شود در شورای نگهبان به بن بست خواهد خورد و تایید نمی شود.
وی با بیان اینکه در قانون سنِ افراد مورد ملاک قرار گرفته نه تناوب و دوره، افزود: اگر نمایندگان قسم خوردند که به قانون اساسی عمل کنند چنین مصوبه ای حتی در صحن مجلس هم نباید رای بیاورد و تصویب شود.

تصویب چنین طرح های محدودگرانه با اهداف نظام سازگار نیست

نماینده سابق مجلس شورای اسلامي با بیان اینکه تصویب چنین طرح های محدودگرانه با اهداف نظام سازگار نیست، گفت: نباید با چنین طرح های بدون کارشناسانه و غیراصولی، حضور سلایق، اندیشه و افراد مختلف در انتخابات را محدود کرد.
ندیمی با تاکید بر ایجاد شور و نشاط در انتخابات آتی و میدان دادن به سلایق و افراد مختلف، اضافه کرد: دشمن دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است چنین طرح هایی در موازات با برنامه های دشمن است.
وی با بیان اینکه در موقعیت و مصاف بین المللی قرار داریم، افزود: در چنین فضایی نباید با دشمن تراشی، عرصه را برای جولان و سم پاشی دشمن باز کرد.

میدان رقابت برای همه افراد، احزاب و سلیقه ها فراهم شود

نماینده سابق لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مجلس در بخش های مختلف، بیان کرد: برخی نمایندگان مجلس می خواهند کوتاهی ها و اهمال کاری هایشان را با محدود کردن افراد به عرصه انتخابات پوشش دهند.
ندیمی با تصریح بر اینکه میدان رقابت برای همه افراد، احزاب و سلیقه ها فراهم شود، گفت: طرح ممنوعیت ثبت نام داوطلبان بالای سه دوره نمایندگی در مجلس یک ترفند برای حذف رقبا از میدان انتخابات است که با نص فانون مغایرت دارد.
وی ادامه داد: طراحان ممنوعیت ثبت نام داوطلبان بالای سه دوره نمایندگی در مجلس باید از مردم عذرخواهی کنند و طرح شان را پس بگیرند.

طبق مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی، ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند، در انتخابات مجلس ممنوع شد این طرح پس از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان، اجرایی می شود.
گفتنی است حجت الاسلام محمد صفری نماینده رودسر و رسول فرخی نماینده لاهیجان دو نماینده گیلانی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی و از نمایندگان پیگیر این مصوبه هستند.


کد خبر: 10835

دیدگاهتان را بنویسید