امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

ضرورت تشکیل دپارتمان امور زیربنایی / به‌دنبال تشکیل مجمع خیرین راه هستیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم اجرای کارشناسی سازه های راه در محورهای استان بر ضرورت تشکیل دپارتمان امور زیربنایی تاکید کرد.

به گزارش قدس آنلاین، حسن جهانیان به مناسبت “روز یادمان قربانیان سوانح رانندگی” در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: برای اجرای درست پروژه های عمرانی باید اقدامات فنی و کارشناسی به صورت دقیق صورت گیرد تا از خسارات احتمالی جلوگیری شود و در این راستا می توان با الگو گرفتن از کشورهای پیشرفته و با ایجاد دپارتمان امور زیربنایی، پروژه ها را بصورت علمی بررسی و اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه درصدد تشکیل مجمع خیرین راه هستیم، خاطرنشان کرد: محور فرعی لاسم به طول ۳ کیلومتر و محور پاسند – یخکش نیز بطول ۱۸ کیلومتر با کمک خیرین در حال آسفالت است.

جهانیان با اعلام اینکه ۳۱ درصد محورهای روستایی استان خرابی زیاد دارند و باید بهسازی شوند، یادآور شد: ۴۴ درصد جاده های روستایی نیز خرابی متوسط دارند و اگر ترمیم نشوند به خرابی با حجم زیاد تبدیل خواهند شد.

وی به وجود ۱۰۲ سامانه ثبت تخلف اشاره و از نصب ۳۴ دوربین جدید خبر داد و افزود: ۴۵ دوربین نظارت تصویری در استان دایر بوده که بزودی ۶ دوربین دیگر نصب خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با بیان اینکه رفع ۱۴۲ نقطه پُرتصادف انجام شد، اضافه کرد: اجرای ۱۳ دوربرگردان را برنامه ریزی کردیم تا اجرایی شوند.

جهانیان بیشترین سهم در حوادث رانندگی را مربوط به عامل انسانی با ۵۷ درصد ذکر کرد و گفت: راه و محیط با ۲۶ درصد و وسایط نقلیه با ۱۷ درصد رتبه های بعدی در تاثیرگذاری در سوانح رانندگی را به خود اختصاص داده اند.


کد خبر: 1333

دیدگاهتان را بنویسید