امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فومن تأکید شد

ضرورت افزایش آگاهی‌ها و بصیرت افزایی در جامعه با ابزار کتاب و کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فومن، حوادث اخیر کشور را ناشی از نگاه کینه توزانه ایادی استکبار توصیف و بر ضرورت افزایش آگاهی ها و بصیرت افزایی در جامعه با ابزار کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فومن روز یکشنبه ۹ بهمن با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ موسی فکور، فرماندار شهرستان فومن؛ فاطمه دقتکار، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان؛ روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ آموزش و پرورش، شهرداران فومن، ماسوله و ماکلوان، مسئولین کتابخانه های عمومی فومن، گشت، زیده و ماسوله و اعضای انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری فومن برگزار شد.
ضرورت افزایش آگاهی‌ها و بصیرت افزایی در جامعه با ابزار کتاب و کتابخوانی
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این نشست که به منظور بررسی و رفع مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان فومن برگزار شد با معرفی کتاب «۵۷ ریشتر» از انتشارات شهید کاظمی با گرامیداشت دهه فجر پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی، پیروزی ملت بر طاغوت را آغاز نظم نوین جهانی بر پایه اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد.
یاسر تقوی به دشمنی های استکبار جهانی با انقلاب نوپای مردم ایران از ابتدای پیروزی تا کنون نیز اشاره کرد و با بیان اینکه، این دشمنان با کینه توزی های خود همواره درصدد ضربه بر پیکر انقلاب هستند، حوادث اخیر کشور را ناشی از همین نگاه ایادی استکبار توصیف و بر ضرورت افزایش آگاهی ها و بصیرت افزایی در جامعه با ابزار کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.
تقوی کتاب را از دیدگاه مقام معظم رهبری مهمترین عنصر فرهنگی جامعه خواند و اذعان کرد: حوادث اخیر و توطئه دشمنان نشان داد اهمیت حوزه فرهنگ حتی از حوزه اقتصاد هم بیشتر است زیرا طبق فرمایش مقام معظم رهبری پرچم مبارزه در راه اسلام و موضع حق تنها در دستان اهل بصیرت قرار دارد.
وی در ادامه به ظرفیت های فراوان شهرستان فومن در حوزه گسترش فرهنگ مطالعه نیز اشاره کرد و توجه به کتابخانه عمومی مرکزی این شهرستان در غالب تغییر مکان این مجموعه و دسترس پذیری بیشتر برای مخاطبین را از اولویت های اصلی انجمن شهرستان برشمرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین ایجاد مکان مناسب حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی بویژه دانش آموزان مدارس را از وظایف و سیاست های مدون نهاد کتابخانه های عمومی عنوان کرد و از مسئولین شهرستان و اعضای انجمن خواست نسبت به معرفی مکان جدید کتابخانه عمومی فومن جدیت و همت بیشتری بکار ببندند.
یاسر تقوی در پایان رسیدگی به مشکلات کتابخانه عمومی ماسوله جهت استفاده در سطوح ملی و استانی بهره مندی از امکانات بینظیر این مرکز را از خواسته های خود عنوان کرد. وی در پایان با قدردانی از فرماندار و شهرداران فومن، حمایت های ایشان را موجب ارتقای شاخص های مختلف مطالعاتی در این شهرستان دانست.
ضرورت افزایش آگاهی‌ها و بصیرت افزایی در جامعه با ابزار کتاب و کتابخوانی
موسی فکور، فرماندار شهرستان فومن نیز در این نشست کمال بشری را زاییده مطالعه کتاب عنوان و قرآن را بزرگترین ودیعه الهی در نزد بشر دانست که توسط عزیزترین فرستاده اش بر مردم نازل شد.
وی مطالعه و کتابخوانی را ابزاری برای کاهش معضلات اجتماعی و رسیدن به جامعه پویا برشمرد و همگان را به مطالعه کتاب دعوت کرد.
فاطمه دقتکار، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فومن نیز در ابتدای این نشست فرهنگی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان فومن به قرائت مصوبات پیشین و پیشنهادات جدید پرداخت. بیان دیدگاه های و نظرات اعضای انجمن پایانبخش این نشست بود.


کد خبر: 6203

دیدگاهتان را بنویسید