امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

ضرب الاجل برای بازگشایی بیمارستان طاهری تالش دستگاه قضا

مسولان بیمارستان تالش فقط ۲ هفته وقت دارند این بیمارستان را راه اندازی کنند.

رییس کل دادگستری گیلان در نشست بررسی مشکلات بیمارستان طاهری تالش در رشت گفت: مالکان و دست اندرکاران این بیمارستان دو هفته وقت دارند تا برای راه اندازی مجدد آن اقدام کنند؛ در غیر اینصورت دستگاه قضا اقدام خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز در نشست بررسی مشکلات بیمارستان طاهری تالش در رشت که با حضور مالک و مدیر این بیمارستان، نماینده ی مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاون اداره ی کل تامین اجتماعی و مدیر درمان این اداره کل، نماینده ی حقوقی مالک اصلی بیمارستان طاهری و جمعی از امناء شهر تالش در محل دادگستری گیلان در رشت برگزار شد، تاکید کرد: این بیمارستان بیش از 30 سال است که نه تنها به مردم تالش بلکه به بخشهایی از منطقه ی غرب گیلان خدمات پزشکی و درمانی ارایه کرده و برای مالکان آن مقبولیت عمومی و جایگاه اجتماعی ایجاد کرده است و نمی توان نسبت به از دست رفتن این دستاورد بزرگ فرهنگی – اخلاقی که اعتماد مردم را بدنبال داشته بی تفاوت بود.
وی همچنین با بیان اینکه دستگاه قضا آمادگی دارد تا هرگونه کمک و حمایتی را برای راه اندازی و فعالیت مجدد بیمارستان طاهری در شهر تالش به عمل آورد، افزود: انتظار می رود مالکان و متولیان اجرایی این بیمارستان از این فرصت برای بازگشایی بیمارستان طاهری تالش استفاده کنند و نگذارند کار به دخالت دستگاه قضایی بکشد.
وی به  مالکان و دست اندرکاران این بیمارستان دو هفته فرصت داد تا برای راه اندازی مجدد آن  چاره اندیشی کنند و اضافه کرد:  در غیر اینصورت دستگاه قضا در این خصوص اقدام خواهد کرد.
حسن محمد یاری ، نماینده ی مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست راه اندازی مجدد بیمارستان طاهری تالش را از مطالبات و انتظارات مردم شهرستان تالش دانست و افزود: مجموع دست اندرکاران اجرایی اعم از دانشگاه علوم پزشکی، اداره ی کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان این اداره کل، همراه با متولیان قضایی و تقنینی استان این آمادگی را دارند که مشکلات پیش روی این بیمارستان خصوصی را در راستای تسهیل ارایه ی خدمات به مردم غرب گیلان برطرف نمایند.
معاون قضایی دادگستری گیلان نیز در حاشیه ی این نشست گفت: بیمارستان طاهری تالش با سابقه ی 30 ساله از مهرماه سال گذشته بدلیل کمبود منابع مالی و عدم تناسب هزینه و فایده تعطیل شده و گفته می شود در حال حاضر حدود 9 میلیارد تومان بدهی دارد.
سیف الله مسرور در همین خصوص افزود: دستگاه قضایی در راستای رفع مشکلات و دغدغه های مردم تالش حاضر است حمایتهای لازم را برای بهره گیری دست اندرکاران این بیمارستان از منابع بانکی فراهم آورده و برای بازگشایی مجدد آن که بیش از 130 نفر را مجدد مشغول می کند، نقش آفرینی نماید.


کد خبر: 13321

دیدگاهتان را بنویسید