امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
ایلنا از مازندران گزارش می دهد؛

صف های طولانی گاز CNG و نگرانی شهروندان‌ مازندرانی/ یک مسئول: هفته آینده شاهد پایان دادن به صف جایگاه‌های سی ان جی در استان خواهیم بود

استفاده از سوخت CNG از سال‌های گذشته به عنوان سوخت دوم خودروها با استقبال بسیاری از مردم مواجه شد، اما این روزها بسته بودن جایگاه های سی ان جی در مازندران شهروندان را کلافه کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از مازندران،  تعطیلی برخی جایگاه‌های سوخت سی ان‌ جی در مازندران به دلیل افت فشار گاز در روزها و هفته گذشته، مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده است.

رانندگان تاکسی، آژانس ها و خودروهای مسافربر در مازندران این روزها بیشتر از سایر شهروندانی که دارای خودروهای دوگانه سوز هستند، از تعطیل بودن جایگاه های سی ان جی گلایه داشته و به نوعی متضرر شده‌اند.

در این بین اگر چه در برخی از شهرها به تناسب یکی از جایگاه‌های سوخت سی ان‌جی بازگشایی شده اما صف های طولانی، مردم و رانندگان را کلافه کرده است و مردم در صف تاکسی و تاکسی‌ها در صف CNG سرگردان شده‌اند.

البرزی یکی از شهروندان‌مازندرانی با اشاره به صف‌های طولانی سوخت سی ان‌ جی به خبرنگار ایلنا گفت: ساعت‌ها باید در صف سوخت سی ان‌ جی معطل بمانیم تا بتوانیم سوخت دریافت کنیم و متاسفانه در هر شهر تنها یک جایگاه سوخت بازگشایی شده و هر راننده حداقل دو ساعت در صف معطل می‌شود و با توجه به اینکه شغل ما مسافرکشی است، این شرایط ما را نگران می‌کند.

در صف ماندن سوخت‌گیری گاز برای رانندگان صرفه اقتصادی ندارد

وی افزود: باید با این وضعیت شب ها نمی توانیم استراحت کنیم چرا که باید در صف سی ان‌ جی بمانیم و اگر این کار را نکنیم نمی شود با بنزین سه هزار تومانی مسافرکشی کرد، از مسئولان خواهشمندیم به داد ما برسند و به این صف‌های طولانی و کلافگی رانندگان پایان دهند. تنها راه درامدمان از خودروی مان است و زمان برای ما بسیار اهمیت دارد و در صف ماندن سوخت‌گیری گاز برای رانندگان صرفه اقتصادی ندارد.

میرباقری یکی دیگر از شهروندان مازندرانی هم با بیان اینکه راننده روزانه با صدها مشکل و معضل و سروکله زدن با برخی از مسافرها درگیر است که متاسفانه وضعیت سوخت هم برایش قوز بالای قوز شده و این وضعیت آستانه تحمل همه ما را پایین آورده‌ است.

این شهروند مازندرانی به خبرنگار ایلنا گفت: از یک طرف مسافرها در شهر سرگردان هستند و تاکسی ها در صف سوخت سی ان جی و از طرفی هم ما سرگردان سوخت گیری هستیم و در این شرایط بد اقتصادی معیشت مان به خطر افتاده و مسئولان مربوطه باید با چاره انیشی به این وضعیت پایان دهند.

وی گفت: با این اوضاع که دخل و خرج مان با بنزین در نمی آید و برای سوخت سی ان‌ جی هم باید ساعت‌ها معطل بمانیم، خانه نشین شده‌ایم و با کلی قسط وام‌های عقب مانده و سفره‌های بی‌نان مانده‌ایم.

عادی شدن مصرف گاز منازل هم، گاز جایگاه های گاز را برنگرداند

عرب، شهروند دیگری از غرب مازندران هم با بیان اینکه این روزها با توجه به کمبود تاکسی در سطح شهر هم ما به اداره و هم‌ بچه‌ها به مدرسه دیرتر می‌رسند و برگشت از محل کار و مدرسه هم با مشکل روبرو هستیم، به خبرنگار ایلنا گفت: با سرد شدن هوا در هفته‌های گذشته و با دوراندیشی مسئولان‌ گاز صنایع و سی ان جی برای رفاه حال شهروندان در منازل قطع شد، اما اکنون  که مصرف گاز منازل به روال قبل از سرمای شدید برگشت، برخی جایگاه‌های گاز در مازندران تعطیل است و این مشکل در همه استان وجود دارد.

 هفته آینده پایان صف های طولانی جایگاه‌های سی ان جی

مدیر عامل شرکت گاز مازندران هم در این باره گفت: هفته آینده شاهد پایان دادن به صف جایگاه‌های سی ان جی در استان مازندران خواهیم بود و مشکلات در این بخش برطرف خواهد شد.

قاسم مایلی رستمی در سخنانی افزود:  با بهتر شدن وضع هوا همه جایگاه های سی ان جی استان وصل خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۱۲۶ جایگاه سی ان‌جی در مازندران اظهار کرد: با توجه به سرد شدن هوا و نامساعد بودن شرایط آب و هوایی در هفته گذشته، جایگاه‌های سی ان‌جی را برای گاز رسانی بهتر به منازل قطع کردیم.

مایلی رستمی گفت:  اکنون یک‌چهارم از جایگاه‌های سوخت سی ان‌ جی مازندران وصل شده تا گازرسانی به خودروهای دوگانه سوز انجام شود و مشکلات شهروندان در این بخش برطرف شود و هفته آینده پایان صف های طولانی جایگاه‌های سی ان جی در مازندران خواهد بود.


کد خبر: 5891

دیدگاهتان را بنویسید