امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
افزایش ۶۲ درصدی صادرات

صادرات ۱۰ میلیون دلاری محصولات شیلاتی از مازندران

مدیرکل شیلات مازندران : ۴ هزار و ۶۰۰ تن محصولات شیلاتی به ارزش بیش از ۱۰ میلون دلار از استان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به افزایش ۶۲ درصد صادرات محصولات شیلاتی از استان گفت: ۴ هزار و ۶۰۰ تن انواع محصولات شیلاتی به ارزش ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از آغاز امسال تاکنون  از استان به خارج از کشور صادر شده است.

قاسم کریم زاده افزود: خاویار پرورشی، گوشت ماهیان خاویاری پرورشی،  ماهی قزل آلای منجمد، ماهی پرورشی تازه و خوراک آبزیان از جمله محصولات شیلاتی بود که به کشور‌های اروپایی، آسیای جنوب شرقی و کشور‌های خلیج فارس و همچنین کشور همسایه آذربایجان صادر شد.

او به بازسازی ذخایر آبزیان دریایی اشاره کرد و گفت: سالیانه علاوه بر تکثیر و رها سازی میلیون‌ها قطعه بچه ماهی درمراکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان در شهرستان‌های ساری و کلاردشت، شیلات مازندران با مشارکت تشکل‌های صیادی پره و دراراضی ساحلی مجاور تعاونی‌های پره و نیز رودخانه‌های مهم شیلاتی طرح کمک به تکثیر طبیعی اجرا می‌شود.

کریم زاده ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۲۹ میلیون قطعه بچه ماهی در قالب طرح کمک به تکثیر طبیعی تولید و در رودخانه‌های شیلاتی استان رهاسازی شوند که این فعالیت در رونق صیدو صیادی در آینده موثر خواهد بود.


کد خبر: 7053

دیدگاهتان را بنویسید