امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

صادرات چای ۲۰ میلیون دلار برای کشور ارز آوری دارد

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به ارزآوری ۲۰ میلیون دلاری صادرات چای برای کشور گفت: در سال گذشته ۱۵ میلیون تن چای تولید داخل را به کشورهای مختلف صادر کردیم که آمار در سال جاری با کمی افزایش مواجه شده است.

به گزارش کاسپین، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از کارخانجات چای رشت و در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات چای تولید داخل به کشورهای آسیای میانه اظهار کرد: صادرات چای کشور از کارخانجات فومن آغاز شده و ۱۲ کانتینر به کشورهای خارجه صادر خواهد شد.

وی از صادرات چای تولید داخل به ۲۳ کشور دنیا خبر داد و گفت: این چای‌ها به ۲۳ کشور حاشیه خزر، آسیای میانه و اروپا صادر می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به ارزآوری ۲۰ میلیون دلاری صادرات چای برای کشور بیان کرد: در سال گذشته ۱۵ میلیون تن چای تولید داخل را به کشورهای مختلف صادر کردیم که آمار در سال جاری با کمی افزایش مواجه شده است.

جهانساز با تأکید بر لزوم توجه به فناوری زیرساخت‌های صادرات چای در کشور تصریح کرد: بازار چای داخلی در کشورهای خارجه بسیار مناسب است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد لذا در تلاشیم زیرساخت‌های تولید و صادرات چای را در کشور بهتر کنیم.


کد خبر: 30787

دیدگاهتان را بنویسید