امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

شوراها حلقه ارتباط میان مردم و حاکمیت هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: شوراها حلقه ارتباط میان مردم و حاکمیت هستند، نباید نظام و ارکان نظام اسلامی را به چالش بکشند و باید کارگزار این نظام باشند، در عرصه جهاد تبیین اطلاعات‌تان را نسبت به خدمات نظام اسلامی بالا ببرید، منکر ضعف و نقص در کشور نیستیم اما خدمات و دستاوردهای نظام را هم ببینید.

آیت‌الله رسول فلاحتی، امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در مراسم روز ملی شوراها که در سالن اجتماعات شهدای ناجا برگزار شد، اظهار کرد: شوراها از زمانی تشکیل، جزو مصوبات عملی کشور شد اما زیرساخت‌های شوراها در مجلس شورای اسلامی در هیچ دوره‌ای از سازوکاری درستی برخوردار نشد، شوراها بدانند به‌عنوان بدنه اجرایی در شهر و روستا کار می‌کند و اگر از قوانین مدون برخوردار نباشند آسیب‌هایی را متوجه مردم می‌کنند، لذا از مجلس می‌خواهیم یکی از اولویت‌های کاری را تقویت زیرساخت شوراها قرار دهند زیرا برای آینده کشور در عرصه میدانی کار می‌کند.

وی با بیان اینکه شوراها در دو عرصه کار می‌کنند لذا باید روابط اسلامی و انسانی مناسب با مردم داشته باشند، افزود: شوراها باید از شئون اجتماعی فرهنگی و اخلاقی مردم صیانت کنند، یک‌سری آثار با وجود شبکه‌های اجتماعی در حال کمرنگ شدن هستند که اعضای شوراها باید از این دستاوردها و آثار صیانت کنند؛ علاوه‌بر این شوراها باید پیگیر مطالبات مردم و پاسخگوی مطالبات آنها باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه شوراها باید بنیه‌های فرهنگی منطقه خود را از طریق ابزار و امکانات موجود تقویت کنند، گفت: شوراها باید از اراضی و منابع طبیعی ملی حفاظت کنند، نه که عامل تخریب منابع یا زیرساخت‌ها باشند. با مردم درگیر نشوند ولی با بیگانگانی که تخریب می‌کنند قانونی برخورد کنند. نگذارید بیگانگان در قالب ویلاهای تفرجگاهی خلاف فرهنگ بومی منطقه رفتار کنند. سعه صدر خود را بالا ببرید.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: شوراها حلقه ارتباط میان مردم و حاکمیت هستند، نباید نظام و ارکان نظام اسلامی را به چالش بکشند و باید کارگزار این نظام باشند، در عرصه جهاد تبیین اطلاعات‌تان را نسبت به خدمات نظام اسلامی بالا ببرید، منکر ضعف و نقص در کشور نیستیم اما خدمات و دستاوردهای نظام را هم ببینید.

امام جمعه رشت خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی هشدار داد: نمایندگان مجلس، موکل مردم هستند و در امور اجرایی و عزل و نصب‌ها دخالت نکنید، مشورت بدهید، اگر مدرک و مستند مبنی بر عملکرد نامناسب دارید نطر بدهید شما در وهله اول قانون‌گذار هستید، باید پیگیر مطالبات مردم و موکلان خود باشید، دخالت نکنید اما مشورت دهید زیرا شما با رای مردم آمدید.


کد خبر: 12335

دیدگاهتان را بنویسید