امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

شناسایی ۱۴۹ مکان بازار در مازندران

مدیر تجاری سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران، از شناسایی ۱۴۹ مکان بازار در ۱۵ شهرستان این استان خبر داد.

رمضان مهدی‌زاده در جلسه مصوبات کارگروه اشتغال استانداری که به دبیری اداره کل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی در این اداره کل برگزار شد، گفت:  پیگیری مصوبه بند ۱۷ کارگروه اشتغال استانداری درخصوص شناسایی و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در حوزه اشتغال زنان، تدوین بانک اطلاعاتی بهنگام از زنان سرپرست خانوار و ارتباط جامعه هدف  به نهادهای مرتبط  و ایجاد مرکز توسعه و تسهیلگری پایدارسازی شاغل خرد و خانگی و ساخت سامانه مکان بازارها جهت اشتغال، بانک اطلاعات جامع مشاغل خانگی استان و برنامه‌های پایدار سازی مشاغل خرد و خانگی، بر عهده اداره کل امور بانوان استانداری و جهاد دانشگاهی مازندران سپرده شد.

وی افزود: با درایتی که از سوی اداره کل بانوان و امور خانواده استانداری انجام شد اعتباری برای اجرای ساخت سامانه مکان‌بازار استان، تخصیص پیدا کرد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: جهاد دانشگاهی برای اجرای پایدارسازی مشاغل خردخانگی از آبان ماه ۱۴۰۱ ورود پیدا کرده و تا کنون ۱۴۹ مکان بازار شناسایی شد که ۵۶ مکان روستایی و ۹۲ مکان شهری است.

وی با بیان اینکه تا کنون در حوزه پایدارسازی مشاغل خرد و خانگی در حوزه پوشاک اقداماتی رویدادی انجام دادیم، ادامه داد: در خرداد امسال نمایشگاه مشاغل پوشاک را داریم و در این جشنواره به همه نهادها دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود تا بتوانیم با دعوت از ۷۰ پیشران پوشاک مشاغل نمایشگاه بسیار خوبی را در آمل برگزار کنیم.

وی افزود: از ۲۲ فرمانداری که قرار بود آمار مکان بازار شهرستان خود را به جهاد دانشگاهی ارسال کنند بر اساس فرمت ۱۵ فرمانداری به این دستور استاندار پاسخ دادند ولی هفت فرمانداری هنوز پاسخی ندادند.

مهدی‌زاده گفت: مطالعه درخصوص مکان بازار جدید و راه‌اندازی سامانه برای معرفی مکان بازار جدید ادامه دارد و تلاش داریم تا این اطلاعات قابلیت بروز شدن داشته باشد.

وی درخصوص نیازسنجی آموزشی شرکت‌های صنعتی استان مازنذران،  گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد در مرکز افکارسنجی این نهاد گامی موثر در این خصوص بردارد.

بر اساس این گزارش، در این نشست باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دغدغه‌مندی مسئولان استان در اشتغالزایی را جدی دانست و  با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه پوشاک، اظهار کرد: متاسفانه مدیریت صنعت پوشاک رها شده است و لازم است همگی برای ساماندهی این حوزه کمک کنیم.

عبدی معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: بر اساس بند ۱۱ مصوبه چهل و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مورخ  ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱ مبنی بر مدارک آموزشی و مهارتی ارائه شده توسط متقاضیان مشاغل خانگی که از طریق جهاددانشگاهی صادر گردیده، جهت صدور مجوز و معرفی متقاضیان به بانک اخذ تسهیلات، مورد تایید است.


کد خبر: 12945

دیدگاهتان را بنویسید