امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

شناسایی بیش از ۱۰۰۰ تغییر کاربری اراضی کشاورزی غیر مجاز در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان بازرسان این سازمان با هرگونه تغییر کاربری در استان مقابله می‌کند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یک‌هزار و ۳۴۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های گیلان شناسایی شده است.

به گزارش کاسپین صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان صبح امروز در گفت‌وگو با سیمای مرکز گیلان با بیان بازرسان این سازمان با هرگونه تغییر کاربری در استان مقابله می‌کند، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، یک‌هزار و ۳۴۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های گیلان شناسایی شده است.

وی بیشترین میزان تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در سال جاری را مربوط به شهرستان رشت دانست و گفت: بیشترین تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی امسال ۱۶۷ مورد از شهرستان رشت گزارش شده و سپس از لنگرود ۱۳۸، تالش ۱۱۹، صومعه‌سرا ۱۱۱، ماسال ۱۰۰ و فومن ۹۱ مورد تغییر کاربری در این مدت شناسایی و ثبت شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، در حال حاضر پرونده ۲۳۰ مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در دست بررسی و برای ۶۴ مورد هم احکام قلع و قمع اجرا شده‌است.

محمدی با بیان اینکه امسال برای ۱۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در گیلان، تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغی اجرا شده است، تصریح کرد: طبق این تبصره اگر مرتکب پس از اعلام جهاد کشاورزی همچنان به اقدامات تغییر کاربری ادامه دهد، نیروی انتظامی موظف است وارد عمل‌شود.

 


کد خبر: 31728

دیدگاهتان را بنویسید