امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران مطرح کرد

سامان‌دهی مشمولان قانون کار با ایجاد ۷۰۰ تشکل در مازندران

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه این استان دارای ۱۱۷ هزار واحد تولیدی بزرگ و کوچک مقیاس با ۲ میلیون بیمه شده دارد که یک میلیون آن مشمول قانون کار هستند، گفت: به منظور سامان بخشیدن به مشمولین قانون کار ۷۰۰ تشکل در استان ایجاد شده است.

علی باقری در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، اظهار کرد: کارگران رکن اصلی مهار تورم و رشد تولید هستند و در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند.

وی با اشاره به برگزاری جشن ملی به مناسبت هفته کارو کارگر در سطح استان افزود: همه کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی در این هفته از کارگران نمونه و نخبه خود تجلیل می‌کنند تا منزلت کار و فرهنگ کار ارتقاء بخشیده شود.

باقری به اهم برنامه‌های این اداره کل پرداخت و گفت: آموزش در اولویت قرار دارد که با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت کارو تعاون انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی، تصریح کرد: این وزارتخانه قرار است یک مدل اقتصادی را به تمام ظرفیت‌های اقتصادی ابلاغ کند تا تمام متولیان اشتغال از این مدل استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به موضوع مهم تعاون به عنوان یکی از سه رکن اصلی اقتصادی کشور، بیان کرد: امسال برای نخستین بار سند توسعه بخش تعاون مصوب و به استان‌ها ابلاغ شد.

باقری مردمی سازی اقتصاد را از طریق بخش تعاون و بخش خصوصی میسر دانست و یادآور شد: امسال قرار است بخش تعاون شتاب جدیدی به خود بگیرد.

وی تعیین تکلیف واحدهای راکد و غیر فعال را چهارمین برنامه این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: این موضوع می‌تواند با ایجاد اشتغال و حفظ واحدهای تولیدی کمک کند.

این مسئول واحدهای کاریابی را ظرفیت خوبی برای استان دانست و یادآور شد: ۴۹ واحد کاریابی در استان فعال است که چهارهزار و ۸۰۰ شغل توسط این واحدها ایجاد شده است.

باقری بااشاره به رتبه دوم این اداره کل در بخش روابط کار در کشور ابراز کرد: ۱۷ هزار و ۵۲۵ مورد نظارت بر حسن اجرای مقررات بخش کار اجرا شد.

وی با اشاره به رتبه اول این اداره کل در بخش بازرسی کار، افزود: در بخش ایمنی کار تاکید ما بر واحدهای تولیدی، معدنی و رعایت همه قوانین برای ایمنی است.


کد خبر: 11912

دیدگاهتان را بنویسید