امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

رهاسازی ۱۹۳ میلیون بچه ماهی در گیلان

آژانس خبری کاسپین - مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به رتبه نخست گیلان در ذخایر ماهیان استخوانی گفت: از ۱۹۳ میلیون بچه ماهیان رهاسازی شده ۲ میلیون ماهیان خاویاری پنج گرمی است که یک میلیون بیشتر از پارسال است.

کوروش خلیلی در گفتگو با خبرنگار کاسپین، ن با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۹۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی شدند، اظهار کرد: بر اساس آمار تا به این لحظه ۱۹۳ میلیون بچه ماهیان استخوانی و غضروفی در رودخانه‌های منتهی به خزر رهاسازی شدند که از این مقدار ۹۰ درصد از این بچه ماهیان از نوع سفید و بقیه انواع ماهیان استخوانی، کفال، سیم، سوف و ماهیان غضروفی بوده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حفظ ذخایر ماهیان در دریای خزر گفت:  از ۱۹۳ میلیون بچه ماهیان رهاسازی شده ۲ میلیون ماهیان خاویاری پنج گرمی است که یک میلیون بیشتر از پارسال است.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اشاره به نزدیک شدن روز‌های پایانی رهاسازی بچه ماهیان استخوان، تصریح کرد:  آلودگی رودخانه‌ها، صید بی رویه و کاهش سطح آب رودخانه‌ها و تالاب‌های استان از دلایل کاهش ذخایر ماهیان دریای خزر است که شیلات گیلان با روش تکثیرمصنوعی در حال بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزراست.

خلیلی از وجود سه مرکز تکثیر و بازسازی ماهیان استخوانی و خاویاری در دریای خزر خبر داد و گفت:  گیلان در تولید بچه ماهی و رها سازی ماهیان استخوانی و خاویاری در دریای خزر، مقام نخست کشور را دارد.


کد خبر: 18731

دیدگاهتان را بنویسید