امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان در آئین رهاسازی بچه ماهی استخر قلمگوده بندر انزلی با بیان اینکه شیلات گیلان تعهد رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی را دارد، گفت: در تلاشیم این میزان رهاسازی به ۲۰۰ میلیون قطعه برسد.

به گزارش کاسپین، کوروش خلیلی مدیرکل شیلات گیلان ظهر امروز در آئین رهاسازی بچه ماهی استخر قلمگوده بندر انزلی با بیان اینکه شیلات گیلان تعهد رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی را دارد، اظهار کرد: در تلاشیم این میزان رهاسازی به ۲۰۰ میلیون قطعه برسد.

وی با اشاره به اینکه سایت چهار هکتاری قلم گوده بندرانزلی، بزرگترین استخرهچری (طبیعی) گیلان است گفت: ۲۵ تعاونی صیادی در استخر‌های ساحلی خود و ۱۰ تعاونی صید پره با مشارکت در تولید بچه ماهی قلمگوده انزلی در تولید و احیای ذخایر دریای خزر مشارکت می‌کنند.

به گفته مدیر کل شیلات صیادان گیلانی به کمک اداره کل شیلات امسال در استخر‌های شنی، بیش از ۱۰ میلیون بچه ماهی استخوانی تولید و رها سازی کردند.

خلیلی با اشاره به مزایای تکثیر طبیعی ماهیان بیان کرد: حفظ ذخایرآبی و تثبیت شغل صیادی در منطقه، با هدف استمرار شغل صیادی و افزایش کیفیت بچه ماهیان تولید شده از مهمترین مزایای این کار است.

وی با اشاره به رهاسازی ۳۰۰ جفت ماهی مولد در این استخر طبیعی قلمگوده گفت: از این ماهیان چهار میلیون بچه ماهی تولید شده امروز در تالاب بین‌المللی بندر انزلی رهاسازی شد.


کد خبر: 29585

دیدگاهتان را بنویسید