امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

رشد 10درصدی آمار اهدای خون گیلان با ورود ناوگان سیار

مدیرپزشکی اداره کل انتقال خون استان گیلان خبر از افزایش حدود 10 درصدی اهدای خون در 9 ماهه سال جاری با ورود ناوگان سیار استان داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان گیلان، مدیر دفتر برنامه ریزی ، جذب و نگهداری اهداکنندگان خون دکتر گیتی ایزدی پور گفت: با ورود ناوگان جدید خونگیری اهداکنندگانی که پیش از این به مراکز اهدای خون دسترسی نداشتند توانستند خون اهدا کنند و نزدیک به 10 در صد رشد آمار اهدا  را در این مدت رقم بزنند.
مدیرپزشکی اداره کل انتقال خون استان گیلان بیان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و لزوم افزایش ذخایر خونی جهت آمادگی برای روزهای بارانی و برفی که مراجعات برای اهدای خون را با مشکل مواجه کرده و کاهش می دهد، پویش چتر سرخ زندگی در سراسر کشور شروع شده است و از تمام شهروندان عزیز استان که شرایط اهدای خون را دارند درخواست می شود که با پیوستن به این پویش چتر سرخ زندگی سرپناه امن و چتر آرامش بخشی برای تامین نیاز بیماران دریافت کننده خون باشند.
 سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرند.
استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.


کد خبر: 4369

دیدگاهتان را بنویسید