امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
مدیرکل شیلات گیلان خبر داد:

رشد ۲۰ درصدی تولیدات شیلاتی گیلان/ ۹۰ درصد تعهدات محقق شد

مدیرکل شیلات گیلان از رشد ۲۰ درصدی تولیدات شیلاتی این استان خبر داد و گفت: مجموع تولیدات آبزی پروری و صید و صیادی استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۲۰ درصد افزایش داشته به ۷۰ هزار تن رسیده است.

.

 

کوروش خلیلی در گفتگو با خبرنگار کاسپین، اظهار کرد: گیلان در زمینه تولیدات شیلاتی حرف برای گفتن دارد و در بخس اقتصاد دریا محور بسیار مستعد است.
وی از رشد ۲۰ درصدی تولیدات شیلاتی گیلان خبر داد و افزود: مجموع تولیدات آبزی پروری و صید و صیادی استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۲۰ درصد افزایش داشته به ۷۰ هزار تن رسیده است.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه ۸۴ درصد رشد تولیدات در حوزه آبزی پروری و ۱۶ درصد در صید و صیادی بوده است، گفت: نزدیک به ۹۰ درصد تعهدات تولید در برنامه تحول شیلاتی استان محقق شده است.
خلیلی ادامه داد: تعهدات اشتغال شیلاتی که در برنامه تکلیفی استانداری گیلان در حوزه شبلاتی در نظر گرفته شده به طور ۱۰۰ درصد محقق شده است‌
وی از ایجاد اشتغال ۱۱۷ نفر در سال گذشته در حوزه شیلات گیلان خبر داد و افزود: اشتغال شیلاتی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۶ نفر بود که این رقم و در سال ۱۴۰۱، به ۱۱۷ نفر رسیده که رشد ۷۷ درصدی داشته است .

 


کد خبر: 12421

دیدگاهتان را بنویسید