امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

رشد اقتصادی مازندران به ۳.۵ درصد رسیده است

استاندار مازندران گفت: میزان رشد اقتصادی استان در سال قبل از منفی، به ۳.۵ درصد رسیده است.

سید محمود حسینی پور صبح سه شنبه در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در مازندران با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: باید از معنویت نوروز سال نو در جهت ارتقا و تحقق شعار سال جاری بهره گیری کنیم.

وی با تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: سال ۱۴۰۱ سال پرتلاطمی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی بود و دشمن تمام تلاش را معطوف کرده بود تا مسیر انقلاب را تغییر دهد.
استاندار مازندران یادآور شد: در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی و امنیتی بیشترین فشارها و تحریم‌ها را شاهد بودیم و این فشارها به این شدت سابقه نداشته است و در حوزه اقتصادی شدیدتربن تحریم‌ها را وضع کرده بودند.
حسینی پور ادامه داد: با رهبری هدایتگر مقام معظم رهبری و حضور معنادار مردم توانستیم ندای آزادی‌خواهی را طنین انداز کنیم.
وی با عنوان اینکه در مازندران پس از ۱۰ سال رشد منفی اقتصادی با همکاری دستگاه‌های مختلف این رشد در سال قبل مثبت شد و به ۳.۵ درصد رسیده است، افزود: حضور هدفمند و با برنامه سبب شد برای اولین بار توانستیم از منفی رشد اقتصادی عبور کنیم.
حسینی پور با بیان اینکه مازندران فاقد صنایع مادر بوده و درآمد آن به مالیات استوار است، گفت: سرمایه گذاری‌های خوب و ریل گذاری جدیدی در توسعه اقتصادی استان رخ داد و این مسیر را با سرعت بیشتری در سال جاری دنبال می‌کنیم.
وی بازاریابی تولیدات استان را مهم برشمرد و گفت: اولین محموله مرکبات استان روزهای پایانی سال به بازار چین راه یافت و با کردن این بازار سخت بوده است.


کد خبر: 9587

دیدگاهتان را بنویسید