امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
نماینده ی آمل در مجلس:

دولت بودجه سالانه مازندران را متناسب با خدمات ملی این استان ببیند

نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی گفت: درخواست جدی مجمع نمایندگان مردم مازندران درمجلس شورای اسلامی از رئیس جمهوری و مجلس، توجه جدی به زیرساخت‎های مازندران ودریافت بودجه متناسب با حجم پذیرش میلیونی مسافران وگردشگرانی که درطول سال به این استان سفر وچندین برابر ظرفیت استان خدمات دریافت می‌کنند، است.

رضا حاجی‌پور گفت: دولت باید واقعیت‌های فعلی که درمازندران وجود دارد را قبول کند، وضعیت جاده‌ها، بهداشت ودرمان، آب، برق، گاز، تلفن ودیگرخدمات رفاهی و زیرساختی برای جمعیت ۳ میلیون و۳۰۰هزار نفری مازندران تعریف شده و دولت نیز براساس همین جمعیت بودجه و اعتبار سالانه به این استان اختصاص می‌دهد.

وی افزود: مازندران به علت برخورداری از مواهب خدادادی طبیعی جنگل‌های انبوه، ساحل دریا و کوهستان‌های خوش آب وهوا درطول هفته وکل سال میزبان بیش از ۲۲ میلیون مسافر وگردشگر داخلی وخارجی است.

 زباله وحجم بالای تردد جاده‌ها سهم آخرهفته مازنی‌ها

نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور متوسط از عصرچهارشنبه تا جمعه شب جمعیت بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران به حدود ۷ میلیون نفر می‌رسد و این ظرفیت ارزشمند که باید برای کل مردم مازندران سودآوری و رونق اقتصادی داشته باشد، متاسفانه باعث بروز مشکلات در دریافت خدمات عادی از جمله کاهش فشارآب، قطعی برق، اختلال درتلفن همراه، حجم بالای تردد در جاده‌ها، تصادفات به همراه دارد و پیامد شوم و بد آخرهفته که رهاورد سفرمسافران است، برجای گذاشتن حجم چند برابر زباله برای مردم مازندران می‌شود.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: در حوزه برنامه ریزی‌ها متاسفانه دولت در سال‌های اخیر، فقط جمعیت ۳ میلیون ۳۰۰ هزار نفری مازندران را دیده و بودجه به استان اختصاص داده است درحالی که خدماتی که این استان ارائه می‌دهد، درحد خدمات فرا استانی و ملی است.

 مازندران به تنهایی، با اقتصاد گردشگری جایگزین نفت شود

نماینده مردم آمل با اشاره به اینکه ظرفیت‌های طبیعی وگردشگری مازندران به اندازه‌ای است که با توجه جدی دولت و حمایت ویژه می‌تواند به اندازه نفت برای کشور درآمدزایی و رونق اقتصادی ایجاد کند، تصریح کرد: شک نکنید این درآمدزایی در حوزه گردشگری قابل محقق شدن است به شرطی که دولت به همان اندازه وسرمایه گذاری که برای توسعه وتکمیل زیرساخت‌های اکتشافی، پالایش و فروش نفت داشته به همین میزان برای زیرساخت‌ها و توسعه بخش گردشگری مازندران نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

حاجی‌پور با بیان اینکه این‌ها خواسته چند ساله هم مردم مازندران وهم نمایندگان مردم استان درخانه ملت از رئیس دولت بوده است، یادآور شد: ظرفیت‌های مغفول مانده درخطه شمال کشور درجهت احیای آن باعث رونق وشکوفایی این استان وسهم‌بری در ایجاد ارزش افزوده و جذب ارز آوری برای کشور می‌شود.


کد خبر: 9887

دیدگاهتان را بنویسید