امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

«در جبهه غرب خبری نیست» بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی شد

مسئول آکادمی افسانه زندگی  گفت: با انتخاب تیم داوری فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» به کارگردانی  ادوارد برگر از آلمان بعنوان بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی معرفی شد

 

 

 

 

سجاد اصغری در گفتگو با خبرنگار کاسپین با اشاره به بخش بین الملل معرفی بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی، اظهار کرد: بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی با حضور داوران و فیلم سازان برتر کشور معرفی شد.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط اجتماعی موجود فقط بهترین فیلم خارجی زبان معرفی شد، افزود: 7 فیلم در بخش فیلم های خارجی زبان برای داوری اثر برتر انتخاب شدند.

بنیانگذار بزرگترین رویداد مستقل سینمای ایران با اشاره به 7 فیلم منتخب آکادمی افسانه زندگی، بیان کرد: فیلم آرژانتین، 1985 به کارگردانی سانتیاگو میتره از آرژانتین،

فیلم در جبهه غرب خبری نیست به کارگردانی ادوارد برگر از آلمان، فیلم  آر آر آر  به کارگردانی اس. اس راجامولی از هند، فیلم ای او به کارگردانی یرژی اسکولیموفسکی از لهستان، فیلم تصمیم به ترک به کارگردانی پارک چان ووک از کره جنوبی، فیلم دختر آرام به کارگردانی کالم برید از ایرلند و فیلم جویلند به کارگردانی سعیم صادق از پاکستان، 7 فیلم نامزد دریافت جایزه برتر آکادمی افسانه زندگی بودند.

اصغری ادامه داد: با انتخاب تیم داوری فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» به کارگردانی  ادوارد برگر از آلمان بعنوان بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی معرفی شد.

وی با بیان اینکه در بخش مستند و فیلم کوتاه در کنار پرداختن به آثار خارجی زبان، آثار داخلی هم مورد توجه قرار گرفته است، افزود: «همه زیبایی و خونریزی»  به کارگردانی لوراپویترس از امریکا ، «آتش عشق» به کارگردانی سارا دوسا از امریکا و کانادا و «آپولونیا، آپولونیا» به کارگردانی لئاگلوب از دانمارک و لهستان سه نامزد برتر برای دریافت بهترین جایزه آکادمی افسانه زندگی انتخاب شدند.

مسئول آکادمی افسانه زندگی ادامه داد: فیلم «آتش عشق» محصول امریکا و کانادا بعنوان بهترین فیلم خارجی زبان معرفی شد.

اصغری با اشاره به نامزدهای بخش سینمای کوتاه، اضافه کرد: فیلم انیمیشن «فقدان» به کارگردانی مارک هریچر از فرانسه، فیلم تجربی «حوضچه جاذبه» به کارگردانی جاناتان په از فرانسه و فیلم داستانی «پنجره‌های قدیمی» به کارگردانی میتهم ریدا از انگلستان سه نامزد برتر دریافت بهترین جایزه آکادمی افسانه زندگی بود که فیلم انیمیش «فقدان» از فرانسه بعنوان بهترین فیلم در این بخش انتخاب شد.

وی با بیان اینکه تندیس آکادمی افسانه زندگی به روسای جمهور روسیه و اوکراین تعلق می گیرد، افزود: عنوان مراسم ما برگرفته از جام افسانه زندگی مارلیک است که بیش از ۳۴۰۰ سال قدمت دارد و هنری تصویری ست از زندگی، از همین جهت تندیس آکادمی افسانه زندگی را بصورت مشترک به روسای جمهور اوکراین و روسیه برای رسیدن به صلح و دوستی در نخستین سالگرد جنگ بین دو کشور تقدیم کردیم و همچنین لوح تقدیر ششمین دوره مراسم آکادمی افسانه زندگی هم به سرکار خانم رخشان بنی اعتماد کارگردان مطرح سینمای ایران تقدیم شد.

گفته می شود، بهترین فیلم خارجی زبان دور پنجم  «ماشین من را بران»  کاری از ریوسوکی هاماگوچی از کشور ژاپن انتخاب شده بود.


کد خبر: 7935

دیدگاهتان را بنویسید