امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

دریافت حق‌آبه از کشاورزان حاشیه سدشهید رجایی جایز نیست/ استفاده از پلاژ دولتی در سواحل به نفع مردم

رئیس مجمع نمایندگان مازندران به بحث دریافت حق‌آبه از کشاورزان حاشیه سد شهید رجایی اشاره کرد و گفت: دریافت حق‌آبه جایز نیست سوالی که من از وزیر نیرو پرسیدم و باز هم خواهم پرسید این است که مگر از ابتدای ساخت سدشهید رجایی در ساری کشاورزان حق‌آبه نداشتند؟ پس چرا از کشاورزان حق‌آبه دریافت می‌کنید؟ در حالی که طبق قانون دولت حق ندارد از کشاورزان ساروی و میاندورودی حق‌آبه دریافت کند.

علی بابایی‌کارنامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان شماره دو اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مازندران برگزار شد، اظهار کرد: شعار محوری سال ۱۴۰۲ از جمله اساسی‌ترین اهدف در سال جاری است، همچنین انتخابات مهمی را با استراتژی مشارکت حداکثری، رقابت‌پذیری و سلامت در انتخابات را در پیش رو داریم.

وی افزود: تاکنون ۱۱ انتخابات مجلس، ۶ دوره انتخاب شوراها را در کشور برگزار کردیم اما نسبت به آرمان‌های انقلاب دچار عقب‌ماندگی هستیم، از این رو همه باید پیرو تحقق منویات گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

بابایی‌کارنامی “مجلس” را یکی از ارکان رفیع در اراده ملت و دولت دانست و تاکید کرد: نمی‌توانیم بگوییم که مجلس یازدهم که سه سال از عملکردش گذشته مقصر تمام ناکارآمدی‌هاست کما اینکه مبرا هم نیست.

*مردم می‌گویند چرا نمایندگان تلفن ما را جواب نمی‌دهند!

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، هدف از برگزاری این نشست را بیان ناگفته‌هایی اعلام کرد که باید مردم بدانند و همچنین پاسخ به سوالات اصحاب رسانه، خاطرنشان کرد: مردم می‌گویند چرا نمایندگان تلفن ما را جواب نمی‌دهند! در پاسخ به این سوال باید شفاف‌سازی صورت بگیرد، نمایندگان در مجلس پیگیر مشکلات هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه مجلس قانونگذاری است گفت: ما بیش از ۱۶ هزار قانون داریم، بیش از ۱۶ صندوق خرد و کلان بازنشستگی تامین اجتماعی در کشور داریم که چالش اصلی کشور است، سوال اینجاست که آیا توانستیم با استفاده از آنها ظرفیت عدالت اجتماعی در کشور را احیا کنیم؟ ما هنوز قانونی نداریم که بیمه‌های مختلف را تجمیع کند و در نهایت بازنشستگی به افراد تعلق بگیرد.

*تصویب قانون انتخابات تناسبی برای اولین بار

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سطحی‌نگری به عملکرد مجلس کار خوبی نیست، گفت: از رسانه‌ها درخواست داریم که کمک کنند شأن مجلس را بالا برود.

وی با اعلام اینکه تلاش‌مان تصویب قانون انتخابات تناسبی برای نخستین‌بار است، تصریح کرد: یعنی هیچ لیستی ناامید از انتخابات نخواهند بود، قانون مجلس یک‌دست، دیگر معنا و مفهوم ندارد.

بابایی‌کارنامی اضافه کرد: متاسفانه امروز شفافیت شعار است، در حالی که می‌توان با طراحی یک قانون، همه پاسخگو باشند، ترویج گفتمان‌سازی به پاسخگویی و ایجاد تعامل مجلس و مردم کمک می‌کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نمایندگان باید به توسعه استان فکر کنیم، به عنوان نمونه در بحث ۳۳۰ پلاژی که در استان است و تبدیل به حیات خلوت مدیران ملی تبدیل شده هیچ فایده‌ای برای استان ندارد، باید کاری صورت گیرد،در حالی که می‌تواند در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و با به‌کارگیری مردم تبدیل به سرمایه شود.

وی با بیان اینکه ما حتی الفبای مدیریت صنعت گردشگری در کشور را بلد نیستیم، گفت: آیا این درست است که گردشگران به‌جای سواحل در مدارس جا رزو کنند؟ این در شأن مهمان‌پذیری استان مازندران نیست.

بابایی‌کارنامی در ادامه به بحث دریافت حق‌آبه از کشاورزان حاشیه سد شهید رجایی اشاره کرد و افزود: دریافت حق‌آبه جایز نیست سوالی که من از وزیر نیرو پرسیدم و باز هم خواهم پرسید و آن سوال این است که مگر از ابتدای ساخت سدشهید رجایی در ساری کشاورزان حق‌آبه نداشتند؟ پس چرا از کشاورزان حق‌آبه دریافت می‌کنید؟ در حالی که طبق قانون دولت حق ندارد از کشاورزان ساروی و میاندورودی حق‌آبه دریافت کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی درباره مباحث پیش آمده درباره استیضاح وزرا گفت: استیضاح را نباید ابزاری انحرافی دانست بلکه عاملی برای پیشبرد اهداف کشور است، اینکه می‌گویند؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌خاطر رای دادن به فلان وزیر خودروی شاسی‌بلند دریافت کردند، در حالی که اصلا اینطور نیست، برای نمایندگان مجلس قیمت قائل نباشید.

وی درباره پوشیدن لباسش با لوگوی ایران خودرو تاکید کرد: لباس بنده با لوگوی ایران خودرو قبلا هم برایم دردسر شده بود، می‌گفتند یک کارگر می‌خواهد به پست و مقام برسد، در حالی که نام کارگر برای من مقدس است، کارگران از جمله ارکان اصلی رشد تولید هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: چیزی به نام سد فینسک در کشور احداث نخواهد شد، چون غیرقانونی است و خلاف سیاست‌های شورای عالی امنیت ملی است.


کد خبر: 13483

دیدگاهتان را بنویسید