امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

«درخت» جای «زباله» را در سراوان می گیرد

 استاندار گیلان گفت: مدیریت شهری رشت با همکاری منابع طبیعی نسبت به کاشت نهال و احیای پوشش‌های گیاهی در عرصه چهار و نیم هکتار از فضای آماده شده بر روی لندفیل سراوان اقدام کند.

به گزارش کاسپین  اسدالله عباسی در بازدید از اجرای طرح ساماندهی لندفیل سراوان و کارخانه کود آلی، اظهار کرد: در حال حاضر پیمانکار برای محوطه سازی قسمت فوقانی محل دپوی زباله و بهسازی، ۵ درصد از برنامه‌ی زمانبندی جلوتر است.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت کار ساماندهی لندفیل سراوان با جدیت فراوان حفظ و دنبال شود، افزود: در کنار ساماندهی محیطی، زمینه‌ی کاهش شیرابه و همچنین تصفیه‌ی کامل آن در دستور کار قرار گیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اتمام هرچه سریع‌تر دیواره سازی قسمت تحتانی دپوی زباله‌ی سراوان، بیان کرد: اتمام این دیواره سازی، سیمای کلی طرح را در راستای احیای طبیعی فضا تکمیل می‌کند و منجر به ترمیم آسیب‌های محیط زیستی ناشی از دفع غیر بهداشتی زباله در سراوان می‌شود.

عباسی با تاکید بر اینکه مقدمات کاشت نهال و درختکاری در فضای بهسازی شده سراوان فراهم شود، گفت: مدیریت شهری رشت با همکاری منابع طبیعی نسبت به کاشت نهال و احیای پوشش‌های گیاهی در عرصه چهار و نیم هکتار از فضای آماده شده بر روی لندفیل سراوان اقدام کند.

دستگاه قضائی تا نتیجه نهایی پیگیر ساماندهی زباله سراوان خواهد بود

«سید مهدی فلاح میری» دادستان مرکز استان گیلان نیز در این بازدید، روند احیا و بازسازی محل دفن زباله‌ی سراوان را امیدبخش و مطابق با وعده‌های ارائه شده دانست و اظهار کرد: دستگاه قضائی تا پایان فرایند کار و در راستای احقاق مطالبات بحق مردم، طرح ساماندهی زباله در سراوان را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجموع دست اندرکاران و متولیان امر به طور جدی در تلاشند تا برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح را طبق تأکیدات استاندار عملی شده و موجبات رضایت عمومی و احیای طبیعت منطقه را همراه با کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی فراهم کنند.

گفته می‌شود، پیمانکار مربوطه در مدت ۴ ماه گذشته، چهار و نیم هکتار از ۷ هکتار محوطه‌ی بالای دپوی زباله‌ی سراوان را با خاک طبیعی محوطه سازی و آماده‌ی کاشت نهال و رویش گیاهان طبیعی کرده است.


کد خبر: 9187

دیدگاهتان را بنویسید