امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
مدیرکل دفتر ارتباط جامعه و صنعت وزارت علوم:

دانشگاه‌های مازندران به حل معضل برنج بپردازند

مدیرکل دفتر ارتباط جامعه و صنعت وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌های مازندران در واقع یک دبیرخانه مهم برای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی هستند، گفت: دانشگاه‌های تخصصی مازندران باید برای حل معضل برنج استان وارد کار شوند تا شاهد توسعه صادرات این محصول استراتژیک باشیم.

به‌گزارش ایسنا، محمد سعید سیف امروز در جلسه کمیته پژوهش مازندران که با محوریت مزیت‌های استانی و میز صنعت در دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ریزی، سرمایه گذاری و نیروی انسانی سه مولفه مهم در توسعه کمی محسوب می‌شود و در این راستا نقش اساسی دارند.

وی با اشاره به اینکه تنها نیم درصد تولید ناخالص داخلی (جی پی دی) کشور از محل پژوهش تامین می‌شود در حالیکه بسیاری از کشورها این میزان بیشتر است، گفت: به ازای یک میلیون نفر از دانشجویان کشور در مقاطع دکتری و ارشد کمتر از ۸۰۰ پژوهشگر داریم که این میزان در کشورهای دیگر ۱۰ برابر است.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، افزود: برنامه ریزی، هماهنگی و هم‌افزایی به‌رغم تمامی مشکلات مالی و بین‌المللی می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات را حل و فصل کند.

این مسئول با بیان اینکه هم‌افزایی، پژوهش و گفت‌وگو یک ماموریت مهم در حوزه تحقیق و توسعه است، تصریح کرد: دانشگاه‌های استان در واقع یک دبیرخانه مهم برای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی هستند.

سیف افزود: دانشگاه‌های تخصصی مازندران باید برای حل معضل برنج استان وارد کار شوند تا شاهد توسعه صادرات این محصول استراتژیک باشیم.


کد خبر: 2910

دیدگاهتان را بنویسید