امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

خرید 590 تن برنج پرمحصول در مازندران/پرداخت 60 میلیاردی بهای محصول به کشاورزان

سرپرست مدیریت تعاون روستایی مازندران گفت: تاکنون ۵۹۰ تن برنج پرمحصول ندا و شیرودی به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شد و تاکنون ۶۰ میلیارد ریال از بهای برنج تحویلی را پرداخت شد.

علی ایمانی سرپرست  مدیریت تعاون روستایی مازندران درباره خرید توافقی برنج پرمحصول در استان گفت: در راستای سیاست‌های اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و با توجه به اینکه استان مازندران به عنوان قطب تولید برنج کشور محسوب می‌شود، اقدام به خرید توافقی برنج مازاد برمصرف کشاورزان شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۹۰ تن برنج پرمحصول ندا و شیرودی به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شد که از این مقدار ۴۴۰ تن را به شرکت مزرعه نمونه تحویل داده است و این شرکت تاکنون ۶۰ میلیارد ریال از بهای برنج تحویلی را پرداخت و مابقی را در اسرع وقت به حساب کشاورزان واریز خواهد کرد.

سرپرست  مدیریت تعاون روستایی مازندران اضافه کرد: به منظور رفاه حال کشاورزان با دایر کردن هشت مرکز در شهرستان‌های ساری، بهشهر، نکا، میاندورود، قائمشهر، بابل، بابلسر و آمل اقدام به خرید برنج ندا و شیرودی شد.

ایمانی یادآور شد: برنج ندا با ۸ درصد شکستگی ۳۳۰ هزار ریال و برنج شیرودی با ۸ درصد شکستگی ۴۱۸ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود و تا ۱۲ درصد شکستگی قابل خریداری است و تا زمانیکه کشاورزان حاضر به تحویل برنج باشند مراکز خرید دایر است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه تعاون روستایی مازندران آمادگی دارد برنج مورد نیاز سایر ارگان‌های داخل و خارج استان از جمله نیروهای مسلح، کمیته انداد و سایر سامان‌ها را تامین کند که در این رابطه رایزنی‌هایی توسط مدیریت تعاون روستایی استان انجام شد.


کد خبر: 5287

دیدگاهتان را بنویسید