امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

جلوی سودجویی و دست درازی به تالاب انزلی گرفته می شود/ حذف گام به گام منشاء آلودگی ها

کاسپین - استاندار گیلان با اشاره به حذف گام به گام منشاء آلودگی ها به تالاب انزلی، گفت: جلوی سودجویی و دست درازی به تالاب انزلی گرفته می شود

.

به گزارش خبرنگار کاسپین، اسدالله عباسی در کارگروه احیای تالاب بین المللی انزلی، اظهار کرد: ساماندهی و احیای تالاب از دغدغه های اصلی دولت سیزدهم و مجموعه استان گیلان است.
وی با تاکید بر لزوم ارزیابی عملکردها در حوزه احیای تالاب انزلی، افزود: ارائه گزارشی درست، منسجم و مستمر از عملکردها در حوزه تالاب مورد توجه دستگاه ها قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به ورودی های آلاینده و آلودگی های تالاب انزلی، بیان کرد: جلوی ورودی های آلوده به تالاب انزلی یکی پس از دیگری گرفته می شود.
عباسی با تاکید بر اینکه شناسایی منشاء آلودگی ها در حوزه تالاب در اولویت است، گفت: با متخلفین و عوامل نابودگر تالاب انزلی به صورت جدی برخورد شود.
وی با اشاره به کاهش جدی آب دریای خزر، افزود: کاهش آب خزر تبعات منفی به تالاب بین المللی انزلی گذاشته است.

استاندار گیلان با تاکید بر رسوب برداری از ورودی های تالاب انزلی، اضافه کرد: ساماندهی آبراهه های سنتی حاشیه تالاب انزلی در دستور کار است.
عباسی با اشاره به اهمیت هم پوشانی و هم گرایی در حوزه احیا و ساماندهی تالاب انزلی، بیان کرد: انسجام فکری و عملی بین دستگاهی روند احیای تالاب را شتاب می دهد.
وی با تاکید بر ارائه گزارشی طبقه بندی شده از روند احیای تالاب انزلی، افزود: کارهای انجام شده از سوی دستگاه ها در راستای احیای تالاب انزلی به صورت دسته بندی شده و منسجم ارائه شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه جلوی سودجویی و دست درازی به تالاب انزلی گرفته می شود، گفت: تالاب انزلی سرمایه عظیم ملی و بین‌المللی است و در احیا و حفظ آن همه باید بسیج شوند.

 

 

 

 


کد خبر: 15167

دیدگاهتان را بنویسید