امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

ثبت ۶۶ مورد گازگرفتگی سگ های ولگرد طی ۵ ماه امسال در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: طی پنج ماهه نخست امسال ۶۶ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش کاسپین، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران امروز شنبه ۱۷ شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی پنج ماهه امسال ۶۶ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به مراکز پزشکی قانونی سراسر استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه که از این موارد ۴۷ نفر مرد و بقیه زن بودند، افزود: بیشترین سن مصدومان ناشی از گاز گرفتگی سگ بین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۳ نفر و کمترین سن ۵۱ تا ۶۰ سال با ۶ نفر گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: براساس آمار ارجاعی از مراکز استان بیشترین آمار گاز گرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌های تنکابن با ۱۳، قائمشهر و آمل هر کدام با ۹ مورد و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های عباس آباد، کلاردشت، بابلسر و میاندرود هر کدام با یک مورد گزارش شده است.

گفتنی است، در سال گذشته ۱۲۴مصدوم ناشی از گاز گرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۸۷ نفر مرد و بقیه زن هستند.

به گزارش فارس، مخاطبان این رسانه نیز با ثبت پویش های در سامانه فارس خواستار پیگیری این مسئله شدند.


کد خبر: 31355

دیدگاهتان را بنویسید