امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

تولید روزانه ۶۰ تن نخ پنبه در مازندران

دبیر انجمن صنعت نساجی و پوشاک استان از فعالیت ۱۱۵ کارخانه نساجی پوشاک در مازندران خبر داد و گفت: روزانه ۶۰ تن نخ پنبه در مازندران تولید می‌شود.

ایمان اکبرتبار در مراسم نخستین رویداد نوآوری صنایع خلاق مد و پوشاک مازندران که با همکاری جهاد دانشگاهی مازندران، موسسه مد و لباس آیکان و دانشکده فنی‌وحرفه ای دختران بابل در این دانشکده برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این استارت‌آپ برای نخستین بار در مازندران با هدف بررسی ضعف‌ها و خلاءهای موجود در حوزه پوشاک برگزار شد.

اکبرتبار افزود: آموزش به دانشجویان حوزه پوشاک زیر نظر اساتید فن در ارائه ایده نوآورانه و به‌روز برای تجاری‌سازی تولید بعد از فارغ‌التحصیلی از دیگر اهداف این کارگاه است.

استاد دانشکده فنی‌وحرفه‌ای دختران بابل تصریح کرد: در این کارگاه سعی شده با شبیه سازی مناسب، هنرآموزان روند تیم‌سازی و تبدیل ایده برای تجاری‌سازی و ورود به دنیای کسب کار را بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: گام دوم ما در ادامه این برنامه در حوزه پوشاک برگزاری نمایشگاه پوشاک در آمل است تا دانشجویان بتوانند دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند تا به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حاضر در نمایشگاه فروخته شود و به این وسیله در حوزه کسب و کار مهارت کسب کنند.

اکبرتبار یادآور شد: همچنین در نمایشگاه پوشاک آمل به طرح و ایده برتر جوایزی اهدا و تیم منتخب تقدیر می‌شوند.

دبیر انجمن صنعت نساجی و پوشاک مازندران خاطرنشان کرد: آشنایی با استارت‌آپ، به شرکت کنندگان این جلسه کمک می‌کند تا با نگاه نوین با صنعت پوشاک آشنا شوند و از فعالیت سنتی به سمت صنعتی گام بردارند.

این مسئول با اشاره به اینکه در این استارت‌آپ به موضوع پوشاک مشاغل پرداخته شد، تصریح کرد: در استارت‌آپ بعدی که در ادامه این برنامه داریم به حوزه کودک و خانواده، تولید لباس‌های خاص در شاخه‌های مختلف مثل نظامی، آتش‌نشانی، غریق نجات و لباس‌های هوشمند پرداخته می‌شود.

اکبرتبار با اشاره به اینکه برای نخستین بار در مازندران تولید لباس غریق در بابلسر تولید می‌شود، گفت: برگزاری این استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند این ایده‌های ناب مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول افزود: متاسفانه فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های فنی‌وحرفه ای بدون آموزش لازم و کسب مهارت کافی در بخش کار با چرخ‌های صنعتی، اقدام به راه‌اندازی آموزشگاه می‌کنند.

وی ضعف آموزشی، ضعف هدایت شغلی و کمبود چنین برنامه‌هایی را از مشکلات حوزه پوشاک برشمرد و تصریح کرد: درصدد راه‌اندازی انجمن طراحان مد و لباس در مازندران هستیم.

اکبرتبار با اعلام اینکه مازندران در حوزه رنگرزی و چاپ دچار محدودیت و مشکل است، یادآور شد: انجمن نساجی پوشاک مازندران ۱۱۵ کارخانه نساجی پوشاک تحت پوشش دارد که از این تعداد ۲۰ شرکت پوشاک و ۲ شرکت چرم است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روزانه ۶۰ تن نخ پنبه در مازندران تولید می‌شود، افزود: تولید مازندران ۱.۵ برابر افزایش داشته است.

استاد دانشکده فنی‌وحرفه‌ای دختران بابل خاطرنشان کرد: در حوزه پارچه بافی و لباس پیراهنی حرف دوم را در کشور می‌زنیم ضمن اینکه در حوزه تولید شال و روسری هم موفق بودیم.

دبیر انجمن نساجی و پوشاک مازندران در پایان خاطرنشان کرد: در این رویداد ۵۰ نفر متشکل از ۹ تیم شرکت کردند.


کد خبر: 12544

دیدگاهتان را بنویسید