امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
فرماندار آستارا عنوان کرد

تملک ۹۰ درصد اراضی مسیر بزرگراه بین المللی آستارا – آستارا

فرماندار آستارا با اشاره به احداث پایانه جدیدی در نزدیکی پل در حال احداث اتومبیل رو در مرز ایران و آذربایجان، گفت: ۹۰ درصد اراضی مربوط به مسیر بزرگراه بین المللی آستارا - آستارا در همین راستا تملک شده است.

عنایت رضایی پور امروز در جریان دیدار با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار بزرگراه بین المللی آستارا – آستارا با بیان اینکه آستارا در موقعیت جغرافیایی قرار گرفته که می‌توان از آن به عنوان شاهراه اتصال کریدور شمال به جنوب نام برد، اظهار کرد: جامعه جهانی به ویژه کشورهای مشترک المنافع به این موضوع واقف هستند که شهرستان آستارا بهترین مسیر برای اتصال کریدور جنوب به شمال در حوزه صادرات و واردات است.

وی ادامه داد: در همین راستا پل جدید مرزی اتومبیل رو در حال تکمیل است و اتوبان آستارا – آستارا و مسیر ۱۴۰۰ متری از پل جدید مرزی تا باغچه سرا کارشناسی شده و مسیر موجود با ۹۰ درصد تملک و زیرسازی در حال انجام بوده و مکان برای پایانه مشخص شده است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه این محور زمینی بین ایران و جمهوری آذربایجان در کنار راه آهن دو کشور، زمینه حمل و نقل زمینی کالاها را به طور مستقیم به بارانداز راه آهن آستارا تسهیل خواهد کرد و سبب رونق ترانزیت ترکیبی از بارانداز آستارا به نقاط دیگر کشور خواهد شد، افزود: بندر مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان، از سه راه مرزی دریایی، زمینی و ریلی با خارج از کشور برخوردار است و با ساخت راه زمینی جدید به عنوان چهارمین شاهراه خروجی، دستیابی بازرگانان به بازار و فرصت‌های اقتصادی اوراسیا را تسهیل و بستر جهش تولید و صادرات فراهم خواهد شد.

رضایی پور خاطرنشان کرد: پل مرزی جدید اتومبیل رو بر روی رودخانه مرزی آستاراچای موجب توسعه ترانزیت میان دو کشور می‌شود که در موازات پل ریلی موجود توسعه همه جانبه منطقه را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: با تکمیل پل مرزی جدید آستاراچای و بزرگراه آستارا – آستارا، مسیر آستارا – باکو تکمیل شده و این بزرگراه از باکو به خطوط زمینی ایران متصل می شود و این مسیر ارتباطی ترانزیت کالا از ایران و کشور آذربایجان به کشورهای CIS و اروپای شرقی را تسهیل کرده و دسترسی کشورهای همسایه به خلیج فارس و دریای عمان را تامین خواهد کرد.

فرماندار آستارا با اشاره به آغاز به کار پیمانکار طرح بزرگراه آستارا – آستارا و همچنین احداث پل روگذر در مسیر باغچه سرا، متذکر شد: در زمینه تملک اراضی در مسیر بزرگراه و نحوه قیمت گذاری و خریداری املاک به خواست مردم منطقه با قیمت های کارشناسی شده و مطلوب اراضی و املاک مردم توجه ویژه شود.

وی خواستار رفع موانع موجود در جریان این پروژه مهم شد و گفت: تکمیل پل اتومبیل رو بین ایران و آذربایجان و همچنین بزرگراه آستارا – آستارا باعث رونق تجاری در هر دو کشور و حمل و نقل ترکیبی بین آنها خواهد شد.


کد خبر: 11971

دیدگاهتان را بنویسید