امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
کاهش ۳۷ درصدی باران

تداوم روز‌های کم بارشی در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران: روز‌های کم بارشی در استان در سال‌های پیش رو هم تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه بارش‌های امسال در مقایسه با پارسال ۳۷ درصد کمتر بوده است گفت: بارندگی از ۳۲۹ میلیمتر پارسال به ۲۰۸ میلیمتر رسیده است.

رضوی با بیان اینکه وضعیت کم بارش در مناطق شرقی استان بسیار نگران کننده است افزود: کاهش بارندگی در شهرستان نکا به ۷۴ درصد و شهرستان نوشهر به ۵۰ درصد رسیده است.

او گفت: کاهش بارندگی در مناطق کوهستانی استان از جمله سیاه بیشه چالوس، بلده نور، کجور نوشهر، آلاشت سوادکوه و کیاسر نیز امسال تشدید شده است.

رضوی ادامه داد: گرمایش زمین، بارش‌های نابهنگام، تغییر زمانی و مکانی بارش‌ها از مهمترین دلایل کاهش بارندگی در استان مازندران است.

مدیر دفتر مطالعات آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران هم گفت: تاکنون فقط ۳۷ درصد از حجم مخزن ۹ سد بزرگ استان به ظرفیت ۱۲۰ میلیون متر مکعب پر شده است.

خلردی افزود: این میزان آب ذخیره شده در پشت سد‌های بزرگ استان کمتر از ظرفیت مخزن بزرگترین سد مازندران شهید رجایی شهرستان ساری است.

او گفت: هم اکنون ۳۴ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد شهید رجایی ساری پر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد کمتر است.

خلردی همچنین از کاهش چشمگیر آورد رودخانه‌ها بویژه در دشت هراز و مناطق شرقی مازندران ابراز نگرانی کرد و افزود: پیش بینی می‌شود برای تامین آب کشاورزی این مناطق در سال زراعی پیش رو با مشکلات جدی مواجه شویم.

مدیر دفتر مطالعات آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران از کشاورزان خواست برای مدیریت مصرف آب در سال زراعی جدید از کشت محصولات آب بر خودداری کنن


کد خبر: 6895

دیدگاهتان را بنویسید