امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
مدیرکل تعاون گیلان عنوان کرد

بیش از ۳۰۰۰ فروشگاه در گیلان؛ آماده اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی

مدیرکل تعاون گیلان، با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ فروشگاه در استان خدمات کالابرگ را ارائه می دهند و بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه در صف پیوستن به طرح هستند، گفت: همه فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای استان به طرح پیوستند.

سیاوش آقاجانی، با اشاره به اجرای فاز دوم طرح کالابرگ الکترونیکی در استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان از استان های پایلوت در این طرح بود، آمادگی خوبی را با همکاری دستگاه های مرتبط ایجاد کردیم.

وی افزود: در فاز اول یارانه بگیران می توانستند یک ماه زودتر از اعتبار یارانه خود برای خرید ۱۰ قلم از کالاهای اساسی اقدام کنند، اما در این مرحله خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد که در دهک های اول تا سوم هستند می توانند با خرید ۸۰ درصدی از اعتبار یارانه خود، ۲۰ درصد یارانه اضافه دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در گفت وگوی خبری، از سرپرستان خانوارها خواست نرم افزار «شما»(شبکه ملی اعتبار) را نصب کنند تا فروشگاه های عضو این طرح را بیابند و اضافه کرد: در همه دهستان ها حداقل یک فروشگاه عضو این طرح وجود دارند و لذا فروشندگان می توانند برای پیوستن به طرح نرم افزار شما را نصب کنند.

آقاجانی با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ فروشگاه در استان خدمات کالابرگ را ارائه می دهند و بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه در صف پیوستن به طرح هستند، گفت: همه فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای استان به طرح پیوستند و افراد می توانند از آنها خرید کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از فروشگاه های خرد که محصولات کالابرگی را عرضه می کنند نیز هم اکنون امکان خرید کالابرگی را دارند، اما بهترین روش استفاده از نرم افزار «شما» است، زیرا اعتبار خانوار و تراکنش ها و فروشگاه های اطراف را نشان می دهد.


کد خبر: 14608

دیدگاهتان را بنویسید