امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
دهه فجر 1401

بهره برداری از بیش از ۲ هزار واحد مسکن ملی روستایی در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از افتتاح ۲ هزار و ۷۲ واحد مسکن ملی در مناطق روستایی استان دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: سهمیه گیلان برای ساخت مسکن روستایی در طرح نهضت ملی مسکن ۹ هزار واحد است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۲ واحد از سهمیه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

حامد دائمی با بیان اینکه بنیاد مسکن در شهر‌های بالای صد هزار نفر جمعیت کارگزار راه و شهرسازی است، افزود: تاکنون ۲۹ هکتار زمین در ۱۲ شهر زیر صد هزار نفر جمعیت گیلان در قالب ۱۹ طرح برای احداث ۲ هزار و ۹۸۳ واحد مسکونی تامین شده که از این تعداد واحد مسکن ملی، ساخت هزار و ۷۲۸ واحد شروع شده و هزار و ۴۵۸ واحد دیگر هم از سوی خود بنیاد مسکن در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۳۰۱ نفر از متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه خود به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده اند ، گفت: مراحل ساخت این واحد‌ها با توجه به آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به ۲ طرح ویژه ساخت مسکن ملی در رشت و بندر انزلی دارد، گفت: پروژه‌های ۶۲۴ واحدی رشت و ۳۶ واحدی بندر انزلی با نصب اسکلت و سربندی، ۵۰ درصد پیشرفت ساخت دارد.

حامد دائمی از سهمیه ۲۰ درصدی ساخت واحد مسکونی در هر سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌های گیلان خبر داد و افزود: تاکنون ۸ هزار و ۲۹۹ واحد روستایی را به صورت خودمالک یا ساخت بر روی زمین شخصی برای دریافت تسهیلات یارانه‌ای دولت به بانک‌های عامل معرفی کردیم که برای ساخت ۵ هزارو ۴۹۹ واحد، قرارداد دریافت تسهیلات بسته شد.

وی گفت: ۵ هزار و ۲۱۰ واحد مسکن ملی روستایی هم در گیلان در مرحله پی ریزی قرار دارند.


کد خبر: 5387

دیدگاهتان را بنویسید