امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

برگزاری ۷۰۰ برنامه ورزشی در دهه فجر گیلان/ برگزاری مسابقات شطرنج کاسپین در رشت

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، با بیان اینکه بالغ بر ۷۰۰ برنامه و مسابقه و همایش و جشنواره فرهنگی، ورزشی، عمرانی و جوانان در دهه فجر امسال برگزار می شود، گفت: مسابقات بین المللی شطرنج کاسپین در رشت برگزار می شود.

جهانبخش آرمان امروز، ۱۰ بهمن ماه در جمع خبرنگاران، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، به شعار «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» اشاره کرد و گفت: با همکاری و تلاش روسای ادارات ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی استان بالغ بر ۷۰۰ برنامه و مسابقه و همایش و جشنواره فرهنگی، ورزشی، عمرانی و جوانان در دهه فجر امسال برگزار می شود.

وی گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان و بازنشستگان ورزش استان و شرکت گسترده در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن را از مهمترین برنامه های این دهه دانست که همزمان در تمامی ادارات ورزش و جوانان شهرستان های گیلان برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان همچنین از افتتاح پنج طرح عمرانی ورزش با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: این طرح ها شامل فاز اول چمن طبیعی و سکوی ورزشگاه شهید عضدی رشت، زمین چمن مصنوعی تختی سیاهکل و سه سالن ورزشی چندمنظوره در روستاهای کلسر و چمثقال و گوراب زرمیخ صومعه سرا است.

آرمان متذکر شد: چمن طبیعی ورزشگاه عضدی رشت یکی از مدرن ترین چمن های کشور بوده و بالغ بر ۶۰۰۰ صندلی در فاز نخست در سکوها نصب می شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ خانه ورزش روستایی نیز افتتاح می شود، عنوان کرد: ۴۷ مورد از اماکن ورزشی استان را استانداردسازی و تجهیز و تعمیر کردیم که شامل ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران بندرانزلی و ورزشگاه ها و خانه های کشتی و سالن های رزمی شهرهای آستارا و تالش و رودسر و لوشان و فومن و لنگرود است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان همچنین از برگزاری مسابقات مینی فوتبال تحت عنوان «جام ایرانیان» در تمامی محلات شهرستان های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همایش ورزش صبحگاهی و بیش از ۵۰۰ مسابقه و پیاده روی خانوادگی و جشنواره های بومی و محلی و استعدادیابی رایگان در شهرها و روستاهای استان گیلان نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به افتتاح پنج مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در شهرستان ها، اضافه کرد: مسابقات بین المللی شطرنج کاسپین تحت عنوان «جام رشت» نیز با حضور حدود ۲۰ کشور برگزار می شود؛ در این رویداد ورزشی ظرفیت های فرهنگی رشت و گیلان را به نمایش می گذاریم.

آرمان، طرح های عمرانی ورزش با پیشرفت بالای ۵۰ درصد را در اولویت افتتاح دانست و متذکر شد: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از طرح های دارای پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد نیاز داریم.


کد خبر: 6138

دیدگاهتان را بنویسید