امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

برپایی ۹۰ ایستگاه صنایع دستی در شهرهای گیلان

کاسپبن- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی ۱۴۰۲ سفره هفت سین سنتی در این استان خبر داد و گفت: ۹۰ ایستگاه صنایع دستی در شهرهای گیلان در تعطیلات نوروز برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار کاسپین ولی جهانی  در مانور خودرویی آغاز عملیات ستاد اجرایی سفر ویژه نوروز گیلان اظهار کرد: بیش از ۳ هزار واحد و تأسیسات گردشگری میزبان گردشگران و مسافران نوروزی در گیلان هستند.

وی از برپایی ۱۴۰۲ سفره هفت سین سنتی در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد سفره هفت سین با محوریت حفظ آداب و رسوم گیلان در ایام نوروز برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی ۳۰۰ جشنواره سنتی و آئینی در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره‌ها با محوریت ظرفیت‌های بومی منطقه و با رعایت آداب ماه مبارک رمضان در گیلان برگزار می‌شود.

جهانی ادامه داد: ۹۰ ایستگاه صنایع دستی در شهرهای گیلان در نوروز برپا می‌شود.

وی با اشاره به معرفی رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، افزود: برند شهر جهانی صنایع دستی برای رشت می‌تواند برآیند تحولات مثبت در گیلان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ورود ۸۶ میلیون مسافر از ابتدای سال تاکنون به این استان، بیان کرد: گیلان با وجود توانمندی‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد مهم گردشگران تلقی می‌شود.

کد خبر 5736059


کد خبر: 14570

دیدگاهتان را بنویسید