امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
مدیر کل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

برپایی ۹۰ ایستگاه صنایع دستی در شهرهای گیلان/ ۱۴۰۲ سفره هفت سین سنتی در استان پهن می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی ۱۴۰۲ سفره هفت سین سنتی در این استان خبر داد و گفت: ۹۰ ایستگاه صنایع دستی در شهرهای گیلان در تعطیلات نوروز برپا می‌شود.

ولی جهانی ظهر شنبه در مانور خودرویی آغاز عملیات ستاد اجرایی سفر ویژه نوروز گیلان اظهار کرد: بیش از ۳ هزار واحد و تأسیسات گردشگری میزبان گردشگران و مسافران نوروزی در گیلان هستند.

 

وی از برپایی ۱۴۰۲ سفره هفت سین سنتی در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد سفره هفت سین با محوریت حفظ آداب و رسوم گیلان در ایام نوروز برپا می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی ۳۰۰ جشنواره سنتی و آئینی در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره‌ها با محوریت ظرفیت‌های بومی منطقه و با رعایت آداب ماه مبارک رمضان در گیلان برگزار می‌شود.

 

جهانی ادامه داد: ۹۰ ایستگاه صنایع دستی در شهرهای گیلان در نوروز برپا می‌شود.

 

وی با اشاره به معرفی رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، افزود: برند شهر جهانی صنایع دستی برای رشت می‌تواند برآیند تحولات مثبت در گیلان باشد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ورود ۸۶ میلیون مسافر از ابتدای سال تاکنون به این استان، بیان کرد: گیلان با وجود توانمندی‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد مهم گردشگران تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

 


کد خبر: 9476

دیدگاهتان را بنویسید