امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

برداشت برنج در ۱۷۸ هزار هکتار‌ از شالیزارهای گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت برداشت برنج در شالیزارهای استان گفت: تاکنون ۱۷۸ هزار هکتار معادل ۷۵ درصد شالیزار‌های گیلان برداشت شده اند که ۱۴۲ هزار هکتار معادل ۸۰ درصد این زمین‌ها ماشینی درو شدند.

به گزارش کاسپین، سیدعلی موسوی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با سیمای مرکز گیلان با اشاره به آخرین وضعیت برداشت برنج در شالیزارهای استان اظهار کرد: تاکنون ۱۷۸ هزار هکتار معادل ۷۵ درصد شالیزار‌های گیلان برداشت شده اند که ۱۴۲ هزار هکتار معادل ۸۰ درصد این زمین‌ها ماشینی درو شدند.

وی با بیان اینکه امسال با بررسی‌های به عمل آمده یک میلیون تن شلتوک برنج از شالیزار‌های استان برداشت می‌شود، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی موجود از شالیکاران درخواست دارم هرچه سریعتر محصولات خود را برداشت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به انجام کشت دوم در اراضی شالیزاری استان بیان کرد: شالیکاران می‌توانند در زمین‌های خود علوفه، انواع سبزیجات و پاچ باقلا کشت کرده و از این طریق درآمد خود را در نیمه دوم سال افزایش دهند.

موسوی همچنین از شالیکاران استان خواست برای دریافت نهاده‌ها و انواع کود برای کشت دوم به مراکز دولتی و غیردولتی زیر نظر جهاد کشاورزی گیلان مراجعه کنند.


کد خبر: 31218

دیدگاهتان را بنویسید