امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

برخورد بی‌تعارف با ساخت‌وسازهای غیرمجاز

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت‌: با ساخت‌وسازهای غیرمجاز بدون تعارف برخورد می‌کنیم.

به گزارش کاسپین، سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی ساری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با ساخت‌وسازهای غیرمجاز بدون تعارف برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون حفظ کاربری مصوب ۳۱ خردادماه سال ۷۴ هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز جرم محسوب می‌شود، افزود: در همین زمینه جهاد کشاورزی شهرستان هم با ایجاد گشت‌های مداوم در هشت مرکز خدمات کشاورزی و سامانه ۱۳۱ و حضور در مناطق با هرگونه تغییرکاربری غیرمجاز برخورد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری بیان کرد: ساخت‌وسازهای بدون مجوز در محاکم قضایی بر اساس ماده سه و ساخت‌وسازهای در بدو شروع بر اساس تبصره دو ماه ۱۰ قانون با حکم دادستان نسبت به بازگشت عرصه به حالت اولیه از سوی جهاد کشاورزی اقدام می‌شود.

علوی یادآور شد: این احکام در دستور کار قرار دارد و با هیچ‌کسی در این زمینه تعارفی نداریم.

وی ادامه داد: هرگونه گزارش ازطریق سامانه ۱۳۱، گزارش‌های مردمی و گشت‌ها و پایش از روستاها مورد بررسی و پیگیری قانونی قرار می‌گیرد.

*قلع و قمع بنای غیر مجاز در ساری

علوی اظهارکرد: با دستور قضایی، با حضور اکیپ اجرایی احکام قضایی، یک واحد مسکونی به استناد قانون ماده ۳ حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در منطقه میاندورود کوچک این شهرستان به مساحت ۲۵۱ مترمربع قلع‌وقمع شد.

وی تأکید کرد: بهره‌برداران در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش‌های مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir/ تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ساری اضافه کرد: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌وقمع بنا‌های احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

علوی از آحاد مردم جامعه که قصد اجرای طرح یا احداث بنا در اراضی زراعی و باغی را دارند، تقاضا کرد تا قبل از هرگونه تفکیک، تغییر کاربری برای اطلاع از روند قانونی به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.


کد خبر: 31432

دیدگاهتان را بنویسید