امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
تاکید استاندار گیلان؛

بانک ها اجازه خروج سرمایه از استان را ندارند

بانک های خصوصی عموما منابع و سرمایه استان را به تهران انتقال می دهند و حق این کار راندارند و من هم اجازه این کار را به تمام بانکهای استان گیلان نمی دهم زیرا سرمایه استان باید در همین استان سرمایه گذاری شود.

به گزارش رکنا از گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان در مراسم اختتامیه اولین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گیلان  با تاکید بر شکوفایی ظرفیت های استان در همه زمینه ها گفت : امید است که این اختتامییه آغازی باشد برای شکوفایی ظرفیت های استان و محیا سازی بستر مناسب در همه نهادها و سازمانها باشد.

ایشان با اشاره به شناسایی بیش از 250 عرصه در بخش گردشگری استان گفت: گیلان هم از لحاظ تاریخی و هم  تنوع غذایی نمونه است.

استاندار گیلان با اشاره به آمار ورود مسافران در 6 ماه نخست سال گفت: در این مدت حدود 14 میلیون خودرو وارد استان شده که از این تعداد 42 میلیون اقامت در استان ثبت شده است و این موصوع در جای خود به عنوان معصلی برای گیلان محسوب میشود زیرا گیلان فقط شامل جمعیت ثابت نمی باشد و گاهی به اندازه ی جمعیت ثابت خود ما شاهد جمعیت شناور در سطح استان هستیم و این امر نیازمند برنانه ریزی دقیق در استان است.

ایشان ضمن اشاره به وجود هنرهای مختلف در مناطق مختلف استان گیلان گفت : هماهنگی و همراهی و انسجام در بین تمام دستگاه ها و صنایع دستی استان گیلان باعث شکوفایی و جذب گردشگر و سرمایه گذار در مناطق مختلف استان خواهد بود.

استاندار گیلان در پایان ضمن تاکید بر حمایت از سرمایه گذار در استان گفت: ما با وجود هنرهای مختلفی که در مناطق مختلف استان داریم باید زمینه ی لازم را برای جذب سرمایه گذا با  هماهنگی و همراهی و انسجام در تمام دستگاه ها فراهم سازیم .

عباسی همچنین در اخر به حفظ و نگهداری نعمتهای الهی که در سطح استان وجود دارد تاکید کردند و گفتند:ما باید از این موهبتهای الهی که در استان ما قرار گرفته برای شکوفایی و در معرض دید همگان قرار دادن استفاده کنیم و همچنین این نعمتها را برای آیندگان حفظ کنیم.

مراسم اختتامیه رویداد اولین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گیلان در تاریخ پنج شنبه ۲۶ آبان ماه در تالار مرکزی شهر رشت با حضور دکتر ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور و جمعی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی و با حضور 46 شهرداری و 5 دستگاه اجرایی به عنوان شرکت کننده در این همایش به کار خود پایان داد.


کد خبر: 1058

دیدگاهتان را بنویسید