امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
در دو هفته آینده

بانک‌های عامل در طرح نهضت ملی مسکن زیر ذره بین

استاندار مازندران: دو هفته آینده عملکرد همه بانک‌ها و دستگاه‌های عامل در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، استاندار مازندران با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن استان از وضعیت مناسبی در کشور برخوردار نیست گفت: همه بانک‌های استان نسبت به انعقاد و پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح ملی جهادی عمل کنند.

حسینی پور تاکید کرد:دو هفته آینده عملکرد همه بانک‌ها و دستگاه‌های عامل در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن بررسی می‌شود.

او بهره گیری از بافت‌های فرسوده و خود مالکی‌ها را از راهکار‌های جبران کمبود زمین در استان دانست و افزود:برخی از بانک‌ها در خصوص اجرای این طرح تعامل خوبی ندارند با وجود اینکه پیگیری و گشایش مشکلات این موضوع دستور صریح رییس جمهور است.

حسینی پور با تذکر به مدیران بانک‌های خصوصی گفت: عملکرد مناسبی از بانک‌های خصوصی استان شاهد نیستم و از ۱۸ بانک خصوصی استان فقط ۲۰ درصد منابع در خود استان هزینه می‌شود و مابقی منابع این بانک‌ها در سایر استان‌ها هزینه می‌شود و این شرایط مورد قبول نیست.

استاندار مازندران ارایه کمک‌ها و مشوق‌های اعتباری و مالی به بنگاه‌های موفق در شرایط فعلی جامعه را ضروری دانست و افزود: حمایت از بنگاه‌ها با حفظ حقوق بانک‌ها انجام شود.

او با اشاره به اینکه گرایش سرمایه گذاری در مازندران کاملا مشهود است، تعامل بانک‌ها در این خصوص را بسیار موثر دانست و گفت:مدیران عامل بانک‌ها باید چگونگی جذب سرمایه‌گذاران در مازندران را بازنگری و آن را تقویت کنند.

زمان دار بودن اعتبارهای طرح ملی مسکن در مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران هم با تشریح گزارشی از روند اجرای طرح ملی مسکن از سهمیه هشت هزار واحدی طرح ملی مسکن امسال در استان خبر داد و گفت: اعتبارات امسال این طرح زمان دار است و باید تا ۱۵ بهمن ماه متقاضیان به بانک‌ها معرفی و تا ۱۵ اسفند قرارداد با بانک منعقد کنند در غیر این صورت این سهمیه از استان گرفته می‌شود.

آسمانی مقدم با تاکید بر اینکه این زمان قابل تمدید نیست از بانک‌های عامل استان خواست در این مشارکت جدی داشته باشند.


کد خبر: 4989

دیدگاهتان را بنویسید