امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

بازرس کل گیلان: اراضی برکه پریان از متصرفین گرفته شد

بازرس کل گیلان با بیان اینکه در سالیان گذشته گزارشی از تصرف ۹ هکتاری اراضی در شهرستان آستارا ارسال شده است، گفت: با دستور بازرسی‌کل کشور امروز این عرصه در اختیار شهرداری آستارا قرار گرفت تا به زودی شهرداری اقدامات خوبی را در آنجا برای مردم انجام دهد.

به گزارش کاسپین، احمد آقایی بازرس کل استان گیلان ظهر امروز در حاشیه بازدید از برکه پریان شهرستان آستارا و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سالیان گذشته گزارشی از تصرف ۹ هکتاری اراضی در شهرستان آستارا ارسال شده است، اظهار کرد: حسب گزارش مردم شهرستان آستارا در سال ۱۳۹۹ مبنی بر قصد تصرف و تصاحب زمینی به مساحت ۹ هکتار موسوم به برکه پریان توسط افرادی سازمان بازرسی استان گیلان با اقتدار و شهامت بر اساس مسؤولیت پذیری به پرونده فوق ورود کرده و با بررسی مدارک موجود دستور عدم صدور هرگونه سند برای عرصه فوق را صادر می‌کند.

وی‌ با اشاره به صدور سند مالکیت اراضی برکه پریان به نام دولت در سال ۱۴۰۲ گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری و همچنین دستور ریاست عالیه سازمان بازرسی کل کشور سند این عرصه به سازمان ملی زمین و مسکن جهت اجرای رفاهیات و بهره برداری عام المنفعه مردم نجیب این شهرستان که از مطالبات مردم بود منتقل شد.

بازرس کل استان گیلان با بیان آستانه با پیگیری‌های صورت گرفته برکه پریان از چنگال سودجویان خارج و به مردم بازگشته است، تصریح کرد: امروز اسناد این برکه رسماً به شهرداری آستارا تحویل داده می‌شود و امیدواریم شهرداری با بستن قراردادهای خوب و طرح‌های توسعه یافته و تأثیرگذار در راستای بالا بردن سطح امیدآفرینی و رفاه مردم گام بردارد.

به گفته آقایی، اداره‌کل بازرسی استان با ۶ گروه از کارشناسان و مدیران ارشد آمادگی کامل دارد تا در راستای بالا بردن اعتماد مردم و کوتاه کردن دست سودجویان اقدام‌های عملی و مستمری را انجام دهد.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی دست متصرفان و غارتگران را قطع خواهد کرد، افزود: آنچه که برای سازمان بازرسی مهم است صیانت از این عرصه‌ها و میراث طبیعی است.

بازرس کل استان گیلان، یکی از مزیت‌های آستارا را ویژگی گردشگری آن دانست و بیان کرد: با دستور بازرسی‌کل کشور امروز این عرصه در اختیار شهرداری آستارا قرار گرفت تا به زودی شهرداری اقدامات خوبی را در آنجا برای مردم انجام دهد.


کد خبر: 30599

دیدگاهتان را بنویسید