امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

بازدید نظارتی از حدود ۱۴۸ هزار موزه‌ در ایام نوروز

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی مازندران از انجام ۱۴۷ هزار و ۸۵۰ بازدید نظارتی از موزه‌ های مازندران در ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ محمد‌رضا کردان گفت: از ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال‌جاری ۱۴۷ هزار و ۸۵۰ بازدید نظارتی از موزه‌ها و سایت موزه‌های مازندران برای حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی و فرهنگی مازندران انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران مجموع نشست‌های تعاملی برای جلب مشارکت و انجام مأموریت‌های مشترک با پلیس‌های تخصصی، چون پیشگیری، جرائم اقتصادی، فتا، آگاهی، پاوا، راه و راه‌ور را ۱۱۸ مورد برشمرد.

کردان افزود: ۳ هزار و ۶۰۰ بازدید میدانی از آثار ثبتی و حفاظتی تحت پوشش یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مازندران در طول ستاد اجرایی خدمات سفر انجام شد و ۱۰۲ نیروی یگان حفاظت در این ایام آماده‌باش بودند، که با توجه به پراکندگی و ازدیاد آثار در مازندران ساماندهی شدند.

او با اشاره به حفاظت شبانه‌روزی و مستمر موزه و سایت موزه‌های استان، انجام بیش از ۱۲۷ مورد بازدید نظارتی و جلوگیری از ساخت‌و‌ساز در بافت‌های تاریخی‌شهری را از دیگر خدمات یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مازندران در طول ستاد اجرایی خدمات سفر برشمرد.

کردان با قدردانی از اطلاع‌رسانی هم‌استانی‌ها و فراهم شدن پیشگیری از وقوع جرایم تاکید کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه دارد و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به سامانه خبری یگان حفاظت از آثار تاریخی استان مازندران با شماره تلفن ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ اعلام کنند.


کد خبر: 10630

دیدگاهتان را بنویسید