امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

بازدید اعضای پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی از پناهگاه حیات وحش سلکه

اعضای پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست از پناهگاه حیات وحش سلکه بازدید کردند.

تقی پور، کارشناس حوزه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان امروز در حاشیه بازدید اعضای پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی از پناهگاه حیات وحش سلکه که به مناسبت هفته محیط زیست و به همت روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان انجام شد، گفت: این بازدید در راستای برگزاری سلسله برنامه های محیط زیستی برای مخاطبان گروه های مختلف، در قالب تورهای علمی موزه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان و پناهگاه حیات وحش سلکه انجام شده است.

وی افزود: در این بازدید درباره مباحثی همچون حفاظت از محیط زیست و حیات وحش تالاب انزلی، اهمیت حفظ تعادل در اکوسیستم تالابی، نقش حیات وحش در حفظ تعادل اکوسیستم و همچنین نحوه برخورد با گونه های مختلف جانوری در محیط های طبیعی صحبت شد.

تقی پور با بیان اینکه همه وظیفه داریم از طبیعت و محیط زیست مراقبت کنیم و به آن احترام بگذاریم، خاطرنشان کرد: تالاب انزلی محل زندگی بسیاری از حیوانات و گیاهان است و تاثیر فعالیت‌های انسانی بر حیات وحش تالاب انزلی از جمله آلودگی هوا و آب، تخریب محیط زیست، شکار غیرقانونی و تخریب محیط زیست و آسیب رساندن به حیوانات و گیاهان بر عمر تالاب تاثیر منفی دارد.

در ادامه پورمجیب، یکی از محیط بانان این منطقه نیز، اظهار کرد: ضروری است اهمیت تالاب انزلی به همه افراد شناسانده شود و به این ترتیب حفاظت از محیط زیست و حیات وحش تالاب انزلی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: اهمیت حفظ تعادل اکوسیستم و نقش حیات وحش در این حفظ تعادل و تاثیر بهره‌برداری مسئولانه از منابع طبیعی و محیط زیست و حیات وحش و تنوع زیستی بر همگان روشن است و باید بکوشیم تا این اکوسیستم ارزشمند وضعیت مطلوبی پیدا کند.

این محیط بان تصریح کرد: مناطق تالابی و بومی، به عنوان مکان زیست حیوانات و گیاهان بسیار حائز اهمیت هستند و لذا برای حفاظت از مناطق تالابی باید از شکار و تخریب به شدت خودداری شود.

وی با تاکید بر پایبند بودن به قوانین حفاظتی، گفت: گونه‌های حیات وحش، به عنوان یکی از اجزای مهم اکوسیستم تالاب انزلی بسیار مهم بوده و باید با حمایت از گونه‌های حیات وحش و جلوگیری از شکار و تخریب آنها به حفظ تنوع زیستی در منطقه کمک کرد.

پورمجیب با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی و آموزش درباره محیط زیست، اظهار کرد: آموزش درباره مسائل زیست محیطی و حفاظت از تالاب انزلی، به عنوان یکی از روش‌های مهم در جلوگیری از تخریب این تالاب است، زیرا با اطلاع‌رسانی و آموزش به دیگران می‌توان به افزایش آگاهی و فرهنگ حفاظتی در جامعه کمک موثری کرد.


کد خبر: 14968

دیدگاهتان را بنویسید