امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

باران و برف مهمان آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: شاهد وزش باد نسبتا شدید، کاهش محسوس دما (بین ۷ تا ۱۴درجه )، در مناطق غربی و به‌ویژه ارتفاعات با بارندگی، پدیده مه و درمناطق کوهستانی غرب استان با بارش برف و مواج شدن دریا تا اواخر امروز هستیم.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با تغییر سوی جریانات شاهد وزش باد نسبتا شدید، کاهش محسوس دما (بین ۷ تا ۱۴درجه)، در مناطق غربی و به‌ویژه ارتفاعات با بارندگی، پدیده مه و درمناطق کوهستانی غرب استان با بارش برف و مواج شدن دریا تا اواخر امروز هستیم.

وی با هشدار احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاومت و تابلوهای تبلیغاتی، افزود: در ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز شاهد کاهش دید، لغزندگی و احتمال ریزش سنگ هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: مقاوم‌سازی سازه‌های سست بنیان، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

اسدی ادامه داد: روز چهارشنبه شاهد آسمانی نیمه ابری با مه صبحگاهی و کاهش دما و از اواخر وقت ابری در ارتفاعات غربی با بارش پراکنده خواهیم بود.

 وی یادآور شد: روزهای پنج‏شنبه و جمعه نیز آسمان مازندران ابری با بارندگی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در مناطق کوهستانی بارش به‌صورت باران و برف خواهد بود.

معاون هواشناسی مازندران گفت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌‌یابی هواشناسی، اوایل هفته آینده آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

اسدی گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌‌شود.


کد خبر: 8635

دیدگاهتان را بنویسید