امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

اهدای خون بیش از سه هزار مازندرانی در نوروز امسال

مدیرکل انتقال استان مازندران، گفت: از ابتدای فروردین تا سیزدهم فروردین ٤ هزارو ٣٣٥ مازندرانی به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند و از این تعداد ٣ هزارو ٥٩٤ نفر موفق به اهدای خون شدند.

عبدالله محمدی فیروزجایی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد:  تعداد ٧ هزار و ١٢١ واحد خون و فرآورده‌های خونی بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های مازندران در این ایام توزیع شد.

وی گفت: همزمانی تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان تعداد مراجعه مردم را به مراکز اهدای خون کم کرده است و این امر سبب شد تا ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی با کاهش شدیدی مواجه شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی است، گفت: در حال حاضر ذخایر خون استان کمتر از۶ روز است و تقاضای ما از مردم استان این است که با حضور مستمر و پرمهرشان در مراکز اهدای خون به تقویت ذخایر خون استان کمک کنند.

محمدی فیروزجایی با اشاره به ساعت کاری پایگاه‌های انتقال خون در ایام ماه رمضان، یادآور شد: پنج مرکز اهدای خون در ساری، بابل، آمل، تنکابن‌ و بهشهر صبح از ٨ تا ١٣ و شب از ٢٠ تا ٢٤، مرکز ثابت خون‌گیری قائم‌شهر شب از ساعت ٢٠ تا ٢٤ ومرکز اهدای خون چالوس، نور و رامسر شنبه تا پنج شنبه صبح‌ها از ٨ تا ١٣ و گلوگاه نیز روزهای شنبه و چهارشنبه درهمین ساعت فعال و آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون است.

وی ضمن قدردانی از همراهی و حضور مردم مازندران در اهداء و تامین خون مورد نیاز بیماران، گفت: روزه دارانی که شرایط اهدای خون دارند، می‌توانند با داشتن کارت شناسایی ملی پس از افطار به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.


کد خبر: 10578

دیدگاهتان را بنویسید