امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

املش با ۴۷ میلیمتر بیشترین بارش ۲ روز اخیر گیلان را داشت

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بیشترین بارش باران طی ۴۸ ساعت گذشته با ۴۷ میلیمتر در شهرستان املش به ثبت رسیده‌است.

سمانه نگاه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از املش ایستگاه خرجگیل در شهرستان تالش با ۳۶ میلیمتر و رشت با ۳۳ میلیمتر بیشترین بارش باران را طی این مدت به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت سامانه ناپایدار و بارش باران از عصر دوشنبه گذشته در گیلان خاطر نشان کرد: طی این مدت دمای هوای استان بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش یافت و هوای خنک در گیلان حاکم شد.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه فعالیت این سیستم بارشی امروز “پنجشنبه” نیز در استان ادامه دارد، اضافه کرد: این سامانه از اوایل صبح فردا “جمعه” از گیلان خارج می‌شود و در پی آن شاهد کاهش ابر و هوای پایدار خواهیم بود.

وی با اشاره به پایداری هوای گیلان در هفته آینده و بازگشت گرما به استان بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد اظهار کرد: اگر چه طی این مدت آسمان گیلان غالبا آفتابی است اما به تناوب تا دوشنبه رگبارهای بهاری برای استان پیش‌بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته جیرنده با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و بندرانزلی با ۲۸ درجه گرمترین مناطق استان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۰ درجه و رطوبت ۹۶ درصد است.

وی بیان داشت: دریا امروز “پنجشنبه” برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست اما از عصر فردا “جمعه” با کاهش موج مناسب می‌شود.

بررسی نقشه های هواشناسی حاکی از ورود تدریجی هوای خنک و فعالیت سامانه بارشی توام با وزش باد و رعد و برق در این استان از عصر امروز “دوشنبه” است. بیشتر بخوانید: هوای گیلان‌ خنک می‌شود

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در این استان خبر داد. بیشتر بخوانید: سامانه بارشی در گیلان تشدید می شود


کد خبر: 14657

دیدگاهتان را بنویسید