امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

اقتصاد دریا در گیلان فعال می شود

آژانس خبر یکاسپین- استاندار گیلان با بیان اینکه تاکید دولت بر فعال‌سازی اقتصاد دریا و ساحل در گیلان است، گفت: یکی از برنامه های راهبردی دولت سیزدهم فساد ستیزی به ویژه مبارزه با دست اندازی به حقوق عامه مردم است.

به گزارش کاسپین، اسدالله عباسی در مراسم افتتاح پروژه های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در منطقه ساحلی احمدآباد شهرستان رودسر اظهار کرد: سواحل آزاد شده استان از جمله رودسر باید برای استفاده عموم مردم مدیریت شود و باید مراقبت‌های لازم و سخت گیرانه برای پیشگیری از غرق شدگی در دریا صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تاکید دولت بر فعال‌سازی اقتصاد دریا و ساحل در گیلان است، اضافه کرد: یکی از برنامه های راهبردی دولت سیزدهم فساد ستیزی به ویژه مبارزه با دست اندازی به حقوق عامه مردم است.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه مدیران به خدمتگزاری به مردم در مناطق مختلف گیلان از جمله رودسر با تشریح پیشینه تاریخی این شهرستان گفت: این شهرستان همواره از مردمان متدین، ولایتمدار و انقلابی برخوردار بوده است که هیچ گاه برای انقلاب اسلامی کم نگذاشتند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان همچنین با بیان اینکه بافت شهری شهرستان رودسر به لحاظ فرهنگی باید حفظ شود، بر رفع مشکلات مربوط به بافت فرسوده رودسر تاکید کرد.

عباسی در ادامه با گرامیداشت هفته دولت و با بیان اینکه این هفته به نام شهیدان رجایی و باهنر مزین شده اظهار کرد: این ۲ شهید عزیز الگو و اسوه ما مدیران هستند که باید از آنان پیروی کنیم.

استاندار گیلان رمز ماندگاری شهید رجایی را سادگی، مجاهدت در راه خدا، مدیریت جهادی و انقلابی عنوان کرد و افزود: دولت سیزدهم نیز به دلیل مردمی بودن از سوی مقام معظم رهبری تمجید شد.

عباسی با اشاره به تلاش های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برای رفع مشکلات اظهار کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی دولت فساد ستیزی به ویژه مبارزه با دست‌اندازی به حقوق عامه مردم است.

وی با بیان اینکه دولت شبانه روز در میدان کار و فعالیت است و ما نیز همگام با دولت در گیلان برای پیشبرد امور باید شبانه روز تلاش کنیم، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به قله نزدیک شده‌ایم ادامه داد: مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح کارهای انجام شده طی ۲ سال اخیر در گیلان اعم از کاهش نرخ بیکاری، افزایش مشارکت اقتصادی و احیاء واحدهای راکد، به مشکلات به جامانده از قبل در استان از جمله خرابی پل‌ها ناشی از سیلاب سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: ضمن جبران عقب ماندگی‌های پیشین باید به جلو حرکت کنیم و تمامی مدیران استان باید به این مهم توجه کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه هیچ مانعی نباید در مسیر حرکت، رشد، توسعه و بالندگی دولت قرار گیرد خطاب به مدیران استان با تاکید بر اینکه باید در چارچوب قانون حرکت شود، گفت: هیچ کس با هیچ بهانه‌ای حق ندارد که سد راه خدمتگزاران مردم برای پیشبرد امور شود و آنان را متوقف کند.

۱۲۱ پروژه راهداری اعم از بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و شریانی، احداث پل و ابنیه، اجرای سیستم روشنایی طولی، اجرای روشنایی نقطه‌ای، خط کشی محورهای مواصلاتی و نصب حفاظ ایمنی “گاردیل و نیوجرسی” با هشت هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.


کد خبر: 18564

دیدگاهتان را بنویسید