امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد

افزایش ۸ درصدی مرگ‌های حوادث رانندگی ۱۰ ماه امسال در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، گفت: در ۱۰ ماه امسال ۵۲۵ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: بر اساس آمارها، ۴۰۴ نفر از تلفات تصادفات ۱۰ماهه امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده‌اند.

ساری رتبه نخست تلفات ناشی از حوادث رانندگی

این مسئول شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی را برشمرد و گفت: ساری با ۶۸ ، آمل با ۶۴، بابل با ۶۱ فوتی و کمترین آن شهرستان  فریدونکنار  با ۸ فوتی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از ۵۲۵ کشته ناشی از تصادفات در ۱۰ ماهه امسال را ۳۸۰ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی دانست و یادآور شد: امسال کشته‌ شده‌های حوادث رانندگی در برون شهری رشد ۱۱ درصدی داشته است.

این مسئول افزود: فوت ۱۴۵ نفر در حوادث رانندگی درون شهری، با افزایش یک درصدی گزارش شده است.

افزایش یک درصدی مصدومان تصادفات رانندگی

عباسی با اعلام اینکه ۱۱هزار ۱۲۲ نفر در۱۰ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات رانندگی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی است.

وی به کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.


کد خبر: 7312

دیدگاهتان را بنویسید