امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

افزایش ۲۶ درصدی صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر

مدیرکل بنادر مازندران از افزایش ۲۶ درصدی صادرات کالا امسال از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات کالا از بندر نوشهر در ۱۱ ماهه امسال، گفت: تعدادکالا‌های صادراتی در این بندر نوشهر در این مدت از ۶ فقره به ۱۷ فقره در سال جاری رسیده است.

سعید کیا کجوری افزود: کالا‌هایی همچون سنگ نمک، بنتونیت، کلرید سدیم، کاشی و سرامیک، کربنات سدیم و پلی استایرن از جمله این کالا‌های صادراتی بودند.

او گفت: در این مدت ترانزیت فرآورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

کیا کجوری درباره ترانزیت تجاری کالا‌ها از بندر نوشهر نیز افزود: عملکرد بندر نوشهر در بخش ترانزیت تجاری کالا‌هایی همچون کامیون کاماز، چوب و تخته از رشد ۶۸۰ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران افزود: واردات نفتی در این مدت به میزان ۹،۵۱۱ تن بوده که در مقایسه  با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

او  ادامه داد: در سایر رویه‌های گمرکی نیز از ۴۰ تن تخلیه و بارگیری در یازده ماهه سال ۱۴۰۰ به ۹۸۵ تن در یازده ماهه امسال رسید که حاکی از رشد ۲۳۶۳ درصدی در این حوزه است


کد خبر: 8024

دیدگاهتان را بنویسید