امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان:

افزایش مصرف گاز در گیلان/ مصرف خانگی به ۱۶ میلیون متر مکعب رسید

جمال نیکویی از افزایش ۳۵ درصدی میزان مصرف گاز در استان گیلان خبر داد و گفت: مصرف بخش خانگی گاز استان گیلان به ۱۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، عیسی جمال نیکوی شامگاه سه شنبه(۲۲ آذر) در گفت‌و‌گوی خبری آخرین وضعیت مصرف گاز در استان گیلان را تشریح کرد و اظهار داشت: مصرف غیر نیروگاهی گاز استان گیلان ظرف امروز به ۲۲ میلیون متر مکعب رسید.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه این مقدار مصرف گاز در مقایسه با مصرف مدت مشابه سال گذشته یعنی ۱۷ میلیون متر مکعب حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است تصریح کرد: مصرف بخش خانگی گاز استان گیلان به ۱۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

 

جمال نیکویی با تاکید بر اینکه مصرف گاز خانگی در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ میلیون متر مکعب بوده است اذعان کرد: اگر بخواهیم مقایسه مصرف را در کل آذرماه امسال به نسبت آذر سال گذشته داشته باشیم باید گفت تاکنون در ماه آذر بیش از هشت و هفت دهم درصد فقط در بخش خانگی مصرف داشتیم.

 

وی ضمن درخواست از مردم برای مدیریت مصرف انرژی اضافه کرد: دمای آسایش ۲۱ درجه است و از مردم انتظار داریم دمای منازل خود را بر همین اساس تنظیم کنند تا در ادامه با افزایش بی رویه مصرف گاز و نهایتا افت فشار گاز مواجه نشویم.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان گیلان یادآور شد: با مشارکت مردم در بهینه مصرف کردن انرژی ما هم میتوانیم گاز مورد نیاز واحد‌های تولیدی و کارخانجات را فراهم کرده تا چرخه تولید کشور فعال باقی بماند.

 

جمال نیکویی خاطرنشان کرد: در ایام اخیر برای پایداری شبکه گاز و برای اینکه بتوانیم گاز شبکه خانگی را تامین کنیم مجبور شدیم محدودیت‌هایی را برای بخش صنعتی و تولیدی اعمال نماییم در نتیجه واحد‌های صنعتی هم به سمت مصرف سوخت دوم رفتند که این امر مخاطراتی را برای محیط زیست به همراه دارد.

 


کد خبر: 2699

دیدگاهتان را بنویسید