امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
همایش فرصتهای سرمایه گذاری مازندران؛

اطلس سرمایه گذاری در راه مازندران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران: امنیت و ثبات اقتصادی ،مهمترین فاکتور‌ سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران در پنجمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان با محوریت شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجتمع آموزشی و رفاهی امامت چالوس از رونمایی و راه اندازی اطلس سرمایه گذاری در این استان در همایش بعدی فرصت‌های سرمایه گذاری خبر داد.
سید اسماعیل هاشمی  افزود: این اطلس سرمایه گذاری می‌تواند در بهبود فضای کسب و کار این استان تاثیرگذار باشد.
هاشمی گفت: امنیت و ثبات اقتصادی مهمترین فاکتور‌های سرمایه گذاری است که همه مدیران نهاد‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی باید دست در دست هم دهیم تا با افزایش سرمایه گذاری در توسعه استان گام‌های خوبی برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد: تاثیر سرمایه گذاری در رشد واقعی اقتصادی یکی از مهمترین پارامتر‌هایی است که در اقتصادی تحت عنوان ضریب تکاثر تعریف می‌شود که ما در این استان گروهی را تشکیل دادیم تا بحث همایش سرمایه گذاری را هدفمند پیگیری کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران تصریح کرد: در سه شهرستان نوشهر و چالوس و کلاردشت ۱۶۸ فرصت سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و کشاورزی و گردشگری با ۶۶۲ میلیون یورو شناسایی و تنظیم شده است.
هاشمی، فرودگاه، بندر، استقرار دانشگاه‌های آموزش عالی، خط ساحلی، وجود ۱۳ اسکله، سی سنگان، گیاهان زینتی، پرورش ماهیان را از جمله ظرفیت‌های مهم سه شهرستان یادشده در غرب مازندران برشمرد و بر ضرورت سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه‌ها تاکید کرد.
وی اضافه کرد: همه سرمایه گذاران می‌توانند درخواست هایشان را در سامانه‌ای که در این ارتباط تعبیه کردیم اعلام کنند که در سال جاری تا اکنون افزون بر پنج هزار درخواست برای سرمایه گذاری در این سامانه ثبت شده است.


کد خبر: 5061

دیدگاهتان را بنویسید