امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

استقبال سالانه گردشگران از آبشار ویسادار رضوانشهر

در فصول مختلف سال و به خصوص ایام تعطیلات نوروزی و تابستان از سراسر کشور مردم علاقمند برای تفریح به این آبشارهای منحصر به فرد روی می‌آورند و بخشی از اوقات خود را پیرامون زیبای آن سپری می‌کنند.

آبشارهای استان گیلان از جاذبه‌هایی هستند که سهولت دسترسی و مسیر مناسب از آن‌ها جاذبه‌هایی پر گردشگر ساخته است، جاذبه‌هایی که تابستان و بهار و پاییز ندارد، هر فصلی آماده میزبانی گردشگران است. در فصول مختلف سال و به خصوص ایام تعطیلات نوروزی و تابستان از سراسر کشور مردم علاقمند برای تفریح به این آبشارهای منحصر به فرد روی می‌آورند و بخشی از اوقات خود را پیرامون زیبای آن سپری می‌کنند.

در این راستا آبشار ویسادارکه در 16 کیلومتری شهر پره‌سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده، جلوه‌ای دلبرانه از طبیعت گیلان را در خود جای داده است، طبیعی بکر و زیبا که میزبان گردشگران و مسافران از جای جای این سرزمین پهناور است.

ویسادار به معنی سایه درخت بید است و ابهت این پدیده طبیعی زمانی بیشتر می‌شود که از پایین به آن نگاه کنند، صدای ریزش آب از ارتفاع 15 متری و نیم دایره‌ای که آب در دل سنگ و صخره برای رسیدن به رودخانه ایجاد می‌کند، منظره فوق‌العاده دیدنی است.

آبشار ویسادار با چشم‌اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای استان گیلان است، اين آبشار بر روي رودخانه لمير و در کنار جاده جنگلي منتهي به روستاي لمير واقع شده و از معدود آبشارهاي ايران است که مي‌توان از روي يک پل فلزي، به خوبي عظمت و زيبايي آن را به تماشا نشست.

در اطراف این آبشار کلبه‌هایی سنتی به منظور مکان‌های تفریحی و اقامتی ایجاد شده است و در این کلبه‌ها علاوه بر فراهم آوردن امکانات رفاهی، صنایع دستی و محصولات بومی و محلی منطقه به مسافران و گردشگران عرضه می‌شود.

 


کد خبر: 9132

دیدگاهتان را بنویسید